حزام الاسد گفت: عملیات «نصر من الله» مرحله عجز و ناتوانی دشمن متجاوز سعودی را به نمایش گذاشت و آن کسی که باید بداند چه ضربه سنگینی را دریافت کرده به خوبی می داند.

عربستان به حجم خسارتی که در عملیات «نصر من الله» متحمل شد، واقف است/ جنگ متوقف نشود عملیات سوم در راه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، چند روز پیش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی این کشور در عملیاتی تحت عنوان «نصر من الله» پس از گذشت ۷۲ ساعت از آغاز عملیات نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در نجران را به محاصره خود در آوردند.

یحیی سریع گزارش داد که در این عملیات حدود ۵۰۰ نیروی دشمن کشته و زخمی شدند و بیش از ۲۰۰۰ نفر از آنان به اسارت در آمدند. علاوه براین نیروهای یمنی صدها خودروی زرهی، ماشین آلات و مقادیر زیادی سلاح از دشمن به غنیمت گرفتند.

رسانه های دشمن پس از اعلام این خبر سعی کردند با طرح ادعاهای بی اساس این گونه جلوه دهند که افرادی که در فیلم نشان داده می شوند نظامی نیستند و فیلم منتشر شده جعلی است.

«حزام الاسد» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین، در ارتباط با اهمیت عملیات «نصر من الله» در معادله جنگ گفت: اهمیت این پیروزی به افزایش قدرت ارتش و کمیته های مردمی یمن و تغییر موازنه در معادله جنگ بر می گردد.

حزام الاسد افزود: علاوه براین عملیات «نصر من الله» مرحله عجز و ناتوانی دشمن متجاوز سعودی را به نمایش می گذارد و از نظر ژئوپلتیک در منطقه ای انجام شده است که بین یمن و عربستان قرار دارد و مساحت زیادی آزادسازی شده است. این سه تیپ دشمن که منهدم شد، متشکل از تکفیری ها و مزدورانی بود که تحت فرماندهی مستقیم وزارت دفاع عربستان سعودی اداره می شد و تعداد آنها بسیار زیاد بود.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در پاسخ به کسانی که ادعا می کنند اسرای نشان داده شده در فیلم نظامی نسیتند و فیلم منتشر شده جعلی است تصریح کرد: تصاویر به وضوح واقعیت را نشان می دهد؛ خودروهای زرهی، تانک ها، تجهیزات نظامی و مقادیر بسیار زیاد سلاح و نیز فرماندهان و افسرانی که در فیلم نشان داده می شود همه و همه به خوبی مشخص است که تجهیزات دشمن سعودی است و آن کسی که باید بداند چه ضربه سنگینی را دریافت کرده به خوبی می داند و تنها با طرح ادعاهای بی اساس به دنبال بالا بردن روحیه سربازان خود و ظاهر نشدن در موضع ضعف است، ولی میدان جنگ تعیین کننده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما با اسرای دشمن مطابق با معیارهای اسلامی، اخلاقی و انسانی عمل خواهیم کرد و از دشمن سعودی انتظار داریم پرونده اسرا را دستمایه باج خواهی های سیاسی قرار ندهد، چراکه این یک موضوع انسانی است و از اختلافات سیاسی جداست.  بنابراین حتما باید در چارچوب تبادل و توافقات صورت گرفته عمل کند.

دکتر حزام الاسد با اشاره به اینکه نیروهای یمنی در عملیات آرامکو و عملیات نصر من الله توانمندی و قدرت خود در بازدارندگی دشمن متجاوز و تغییر معادله جنگ به نفع یمن را به اثبات رسانده اند گفت: چنانچه عربستان سعودی از مسئولیت خود شانه خالی کند و جدیتی در آتش بس نداشته باشد قطعا عملیات سومی در راه است و هر عملیات جدید نسبت به عملیات پیشین کوبنده تر و زیانبارتر خواهد بود.

عضو شورای سیاسی انصارالله در ارتباط با اتهام سعودی علیه ایران گفت: از آنجایی که ایران همیشه در قبال مسائل امت اسلامی به ویژه مظلومیت ملت یمن مواضع محکمی را اتخاذ و از آن حمایت می کند، عربستان سعودی می کوشد با اتهام زنی به ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران، اربابان آمریکایی خود را علیه ایران به اقدام وادار کند؛ وگرنه آنها به خوبی می دانند که حمله به آرامکو در پاسخ به ادامه تجاوزگری های خودشان انجام شد و اراده مجاهدین یمنی این پیروزی بزرگ را رقم زد.

حزام الاسد در پاسخ به این سوال که آیا عربستان نامه ای مشابه نامه ای که برای ریاست جمهوری ایران ارسال کرده برای مقامات یمنی نیز نامه ای فرستاده است یا خیر گفت: عربستان با ارسال نامه به دنبال فریبکاری و خریدن زمان است. پیام مهمی که عربستان باید ارسال کند، توقف جنگ و محاصره یمن است که هنوز به طرح رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای آتش یس پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.