سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به درخواست کارگران شرکت هفت تپه برای بازدید حجت الاسلام رئیسی از این کارخانه و ملاقات با آنها گفت: به طرق مختلف نامه‌ها و گزارش‌های متعددی از مسائل این کارگران به رئیس قوه واصل شده و مقامات استان به نمایندگی از این کارگران ملاقات‌های متعددی با ایشان داشته‌اند و حل این مشکل از دغدغه های جدی آقای رئیسی است.

رئیس قوه قضائیه پیگیر مشکلات کارگران هفت تپه است

 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره درخواست کارگران معترض شرکت نیشکر هفت تپه برای حضور رئیس قوه قضائیه در این کارخانه و شنیدن حرف‌های این کارگران و تأکید شان بر اینکه حل این مشکلات از ید مسئولان استانی خارج شده و آنها به شدت تحت فشار کارفرمایان قرار گرفته‌اند، اظهار داشت:  یکی از موضوعاتی که دغدغه رئیس قوه قضائیه است وضعیت کارگران در بخش های مختلف است، چه در هفت تپه چه در هپکو، چه در آذرآب و شرکتهای پلیمری و بخشهای دیگری که مواجه با مشکلات کارگری و اقتصادی هستیم.

وی افزود: آقای رئیسی بارها اعلام کردند که حرف کارگران را باید شنید و خواسته‌های به حق آنها را مدنظر قرار داد اما باید بین اعتراضات صنفی و کارگری که به دنبال احقاق حقوقشان هستند با اقدامات خرابکارانه و اعمال مجرمانه و  کسانی تحت تاثیر بیگانگان اعمال مجرمانه انجام می‌دهند و خیلی از آنها کارگر نیستند اما سر سفره کارگران نشسته‌اند، تمایز قائل شد. 

اسماعیلی گفت: ریاست قوه قضائیه تا کنون در بحث‌های مختلف پای حرف کارگران نشسته‌اند و تصمیماتی را هم برای حل مشکلات آنها اتخاذ کرده‌اند. هر چند درباره هفت تپه ملاقات مستقیم انجام نشده اما به طرق مختلف نامه‌هایی واصل شده است و مقامات استان خوزستان به نمایندگی از این کارگران ملاقات‌های متعدد با رئیس قوه قضائیه داشته‌اند و در بین مقامات کشوری کمتر کسی را سراغ داریم که برای کارگران منجمله کارگران هفت تپه به این اندازه وقت گذاشته باشند.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: به دنبال حل معضل و مشکل با اتخاذ تدابیر  و سیاست کیفری مناسب هستیم. ملاقات می‌تواند یک وسیله باشد، اما اگر هدف حل مشکل باشد این هدف در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

گفتنی است نمایندگان کارگران معترض و تجمع کننده شرکت نیشکر هفت تپه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از ارسال دعوتنامه برای رییس قوه قضائیه به منظور حضور در این کارخانه و شنیدن حرف کارگران خبر داده بودند (آقای رئیسی! خودتان به هفت تپه بیایید.) آنها تاکید داشتند که اخراج ۲۰ تن از کارگران و تهدید به اخراج دیگر کارگران معترض از سوی مدیران کارخانه با هدف فشار بر دستگاه قضایی برای مماشات با این مدیران صورت گرفته است.

با پیگیری مقامات قضایی استان در دو روز گذشته ۱۷ تن از این کارگران به کار خود بازگشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    از قوه محترم قضائیه می خواهیم باتخلفات برادر رئیس جمهور با شدت بیشتر و انقلابی برخورد شود آیا واقعا تخلفاتی که بردارش انجام داده پنج سال حبس عادلانه است ؟ مردم قانع نیستند و او را مفسد فی الارض می داند و انتظار حکمی شدیدتر دارند .