شاخص کل بورس تهران امروز نیز صعودی بود و با رشد ۱۳۹۹ واحدی به کانال ۳۲۶ هزار واحد وارد شد و ارزش معاملات خرد سهام با قدرت از سد ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز عبور کرد تا رکورد جدیدی در کارنامه تاریخی این بازار ثبت شود.

جولان «غول نقدینگی» در تالار شیشه‌ای

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل بورس تهران امروز نیز صعودی بود و با رشد ۱۳۹۹ واحدی به کانال ۳۲۶ هزار واحد وارد شد. هر چند امروز تا حدودی از رشد نماگر اصلی بازار سهام کاشته شد اما ارزش معاملات خرد سهام با قدرت از سد ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز عبور کرد تا رکورد جدیدی در کارنامه تاریخی این بازار ثبت شود. این در حالی است که بیش از ۹۰ میلیارد تومان نقدینگی نیز در ۳۱ نماد بورسی در انتظار ورود به گردونه معاملات ناکام ماند. در این شرایط اما شاهد رفتار منفعل سیاستگذار برای جذب این میزان نقدینگی هستیم. نقدینگی که در این بازار کم‌عمق تنها می‌تواند از مسیر عرضه‌های اولیه بزرگ و جذاب یا آزادسازی سهام عدالت جذب شده و به مولد باشد.

تالار سهام امروز هم مهمان بازیگرانی بود که با حضور چشمگیر خود در صف‌های خرید اشتیاق زائدالوصفی از خود نشان دادند. دارایی‌محوری که مهمترین محرک معامله‌گران در روزهای اخیر به شمار می‌رفت، امروز هم رد پای خود را در حدت و شدت اولیه تقاضا و صف‌های خرید نشان داد. شاخص کل در همان ساعت نخست معاملات بر اثر رشد همه‌جانبه قیمت در عموم صنایع توانست بیش از ۴ هزار واحد ارتفاع بگیرد و به رکورد ۳۲۸ هزار تایی دست یافت. در ادامه اما از روند شاخص نزولی شد و به سبب افت قیمت سهام شرکت‌ها شاخص تا کانال ۳۲۶ هزار واحد عقب‌نشینی کرد. در این روز از ۳۹ نماد معامله شده در بورس تهران، ۲۱۸ سهم آخرین معاملات خود را در محدوده منفی به پایان رساندند. این در حالی است که قیمت پایانی ۱۴۶ سهم منفی بود. از این رو انتظار می‌رود برای دقایق ابتدایی معاملات فردا شاهد افت نسبی قیمت‌ها وبه موازات آن شاخص کل باشیم.

غول‌های خودرویی و بانکی که در کنار پیوستن گروه دارو به جبهه تجدید ارزیابی حاکم بر بازار بیشترین تقاضا را جذب کرده بودند پس از عرضه صف‌های خرید خود از سقف مجاز روزانه به محدوده منفی قیمت و حتی کف قیمتی برخورد کردند. این روند در نمادهای کالایی جالب توجه بود. «فولاد» و «فملی» با وجود اینکه در رالی صعودی چندان در جذب تجدید ارزیابی امکان رشد نیافته بودند امروز را مغلوب عرضه‌های بی‌رحمانه شدند و ضمن برخورد به کف مجاز بیشترین فشار را بر نماگر اصلی بازار وارد کردند.

البته منفی‌های بازار در آخرین دقایق به شکل رشد شدید تقاضا خودنمایی کرد و ضمن در حمایت از قیمت از کف نقش پررنگی بازی کرد. در این میان، چرخش مثبت خودرو از محدوده منفی به رشد بیش از ۲ درصدی آخرین قیمت جالب توجه بود. به طور کلی، عقبگرد شاخص سهام طی آخرین دقایق معاملات امروز، تا حدی دورنمای کوتاه‌مدت سهام را تغییر داد و به نظر می‌رسد انتظارات معامله‌گران از این پس متحول شود.
در فرابورس ایران اما شاخص کل با افت ۶ واحدی مواجه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.