خوزستان_ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان گفت: با برگزاری چنین رویدادهایی در تلاش هستیم تا ظرفیت های استان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کنیم.

تلاش می کنیم تا ظرفیت های استان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان که ۹ و ۱۰مهرماه ۱۳۹۸در اهواز برگزار می‌شود، ضمن گرامی داشت ۱۰ مهرماه روز همبستگی با کودکان فلسطینی، اظهار کرد: وقتی از فرهنگ حرف میزنیم، از گستره و بستر بسیار وسیعی صحبت می کنیم که دارای شمول فراوانی از جمله توجه به مبانی هویتی و تاریخی مردمان و سرزمینی است که در آن زندگی می کنیم.
وی ادامه داد: قصه و قصه گویی که با آغاز خلقت آدمی شکل گرفته است یکی از این مبنا های مشترک میان جوامع و قومیت ها است که در این جشنواره به دنبال آن هستیم. 
کیانی بیان کرد: امیدواریم استان خوزستان با وجود اقوام مختلف و ظرفیت های خوبی که در حوزه ادبیات بومی در اختیار دارد، بتواند این ظرفیت ها را بیش از پیش فعال کند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز با برگزاری چنین رویدادهایی در تلاش است تا ظرفیت های استان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ابزار امیدواری کرد: دامنه این برنامه ها به شهرستان ها، روستاها و همچنین مناطق عشایری استان نیز کشیده شود و بتوانیم چنین رویدادهایی را در گستره ای وسیع تر از گستره کنونی برگزار کنیم.
گفتنی است: مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان امروز ۹ مهرماه با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری در اهواز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.