خراسان جنوبی _مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دربسیج دانشجویی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: در زمان بعثت رسول خدا(ص)و دوران رسالت ایشان حضرت خدیجه کبری(ع)و حضرت زهرای مرضیه(س)بیشترین نقش حمایتی از رسول خدا را ایفا کردند.

در شکل گیری اسلام دو بانوی الهی نقش تعیین کننده داشتند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه؛حجت الاسلام والمسلمین غلامی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دربسیج دانشجویی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در همایش بزرگ‌بانوان بسیجی که با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ام الشهدا مستقر در مسجد حضرت خدیجه (س)بشرویه برگزار شد با اشاره به جایگاه بانوان در پیشبردجامعه اسلامی گفت :با مطالعه در تاریخ نهضت انبیاء الهی بانوانی همچون حضرت هاجر و آسیه زن فرعون و حضرت مریم (ع) برای تحقق اهداف رسالت پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) فداکاری کرده و دین توحیدی را تبلیغ و ترویج کرده اند و حضور هوشمندانه و تاثیر گذار داشته اند .

وی گفت :در زمان بعثت رسول خدا(ع)ثروت حضرت خدیجه (س)و شمشیر حضرت علی (ع)زمینه ساز حرکت عظیم اسلامی شد و در ادامه ولایت و امامت مولا علی (ع)بی بی حضرت زهرا (س)تا پای جان از حریم امامت و ولایت دفاع کرد و فرزندانی را تربیت نمود که مکتب وحی الهی و اسلام ناب را احیاء کردند.

حجه الاسلام غلامی اظهار داشت :درحرکت و ادامه قیام کربلا و عاشورای حسینی خروش حضرت زینب(س)و شهادت دختر سه ساله آقا امام حسین (ع)در شام زمینه ساز نابودی حکومت فاسد وفاسق یزیدی شد؛بنابراین حضور بانوان در دوران رسالت پیامبران و ولایت ائمه خدا(ع)بسیار تاثیر گذار بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه دربسیج دانشجویی  سپاه امام رضا (ع)خراسان رضوی یادآور شد:خداوند به زنانی همچون هاجر ؛آسیه؛مریم؛خدیجه؛فاطمه زهرا و زینب کبری عزت و کرامت داد و آنها را الگو و نمونه زنان اهل بهشت معرفی کرد تا جامعه زنان امروزی از سیره وروش سیاسی اجتماعی آنان الگو بگیرند و در صحنه های دفاع از ارزشهای اسلامی همپای مردان نقش آفرینی کنند تا جایی که در روایات مستند وارد شده که در زمان ظهور آقا امام زمان(عج) از سیصد و سیزده یار خاص ایشان پنجاه نفراز  بانوان خواهند بود.

وی گفت :در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بانوان در مبارزه علیه ظلم و فساد بسیار نقش آفرینی کردند و اگر در زمان جنگ تحمیلی مادران شهدا وهمسران شهدا از جبهه حق پشتیبانی نمی کردند این پیروزیها بدست نمی آمد.

حجت الاسلام غلامی خطاب به بانوان بسیجی هم گفت :مهمترین و اصلی ترین وظیفه بانوان عصر حاضر تسلیم خدا شدن است و باید هر آنچه که خدا دستور داده اطاعت کنند ودر وظایف اصلی خود که همان خانه داری و تربیت فرزند است کوتاهی نکنند .

این کارشناس مذهبی افزود:اگر همه ما به وظایف خود عمل کنیم و تسلیم خدا شویم مسئله ای بنام طلاق در جامعه بوجود نمی آید و باید با الگو گیری از سیره و سبک زندگی بانوان صدر اسلام همچون حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(ع)هم در فعالیت های سیاسی اجتماعی مشارکت کنیم و هم کانون خانواده را با تربیت فرزندانی صالح استحکام بخشیم.

حجت الاسلام غلامی رفتار صادقانه را مهمترین عامل پایداری خانواده برشمرد و گفت:در زمان حضرت امام (ره)یکی از بانوان انقلابی عضو تیم اعزامی به شوروی سابق برای ابلاغ پیام ایشان به گورباچف بود تا جایگاه اقتدار زنان ایرانی تبیین شود ولیکن با رعایت حجاب و عفاف کامل بود بنا براین اگر در رفتارها صادق باشیم و مردان و زنان و همسران و شوهران در زندگی اجتماعی و خانوادگی بدنبال صداقت باشند هیچگونه مشکلی در جامعه بوجود نمی آید.

/انتهای پیام .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.