حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: متأسفانه اصول متعددی از جمله اصل ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۴۳ و برخی اصول دیگر که مربوط به مسائل اساسی جامعه است در حد شأن و منزلت مردم ایران اجرایی نشده، به همین دلیل اجرای صحیح و سریعتر این اصول از نکاتی بود که در سیاست‌های ابلاغی رهبری به آن اشاره شده است.

اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری می‌تواند هزینه‌ها را به فرصت تبدیل کند

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره سیاست های کلی نظام قانون گذاری که از سوی رهبری مطرح شده، اظهار داشت: از جمله مهم نکات مهم این سیاست ها، از نظر ساختاری و راجع به مراودات و ارتباط کاری بین قوا برای قانونگذاری و اصلاح قانون گذاری است. نکته اساسی دیگر آن اشاره به اصولی از قانون اساسی دارد که تاکنون اجرایی نشده و مسئولیت  اجرای آن برعهده دولت و خصوصاً شخص رئیس جمهور است.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: بر طبق قانون، رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و ما شاهدیم که اصول متعددی از جمله اصل ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۴۳ و برخی اصول دیگر مثل تأمین شغل برای هر ایرانی بر اساس شئونات، فراهم کردن مسکن، معیشت و بیمه همگانی که مربوط به مسائل اساسی جامعه است در حد شأن و منزلت مردم ایران اجرایی نشده، به همین دلیل اجرای صحیح و سریعتر این اصول از نکاتی بود که در سیاست های ابلاغی رهبری به آن اشاره شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برای اجرا و پیاده سازی این سیاست ها وقت گذاشته شود و برنامه ریزی صحیح و بلند مدتی بر اساس آن صورت بگیرد، می تواند بسیاری از هزینه های مادی و زمانی را که در حال حاضر صرف مسائل حاشیه ای و موجب تحلیل رفتن انرژی و تمرکز قوا می شود به فرصت تبدیل کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.