راننده اسکورت بار ترافیکی که عصر روز شنبه در ورودی شهر گلبهار دچار حادثه شده بود، گفت: زنده ماندنم از این حادثه شبیه معجزه بود.

زنده ماندنم از حادثه سقوط دیگ بخار شبیه معجزه بود

شنبه عصر ویدوئویی به سرعت در فضای مجازی دست به دست می چرخید که در آن تصاویر سقوط بار ترافیکی عظیم الجثه ای بر روی خودرویی سواری را نشان می داد. بار ترافیکی که گویا دیگ بخاری بود که برای یکی از کارخانه های قند از اصفهان بارگیری شده بود که به محض رسیدن به دهانه پل شهر گلبهار به تاج پل گیر می کند و از روی تریلر حامل آن جدا شده و بعد از آن روی خودرویی که اسکورت عقب آن بوده فرود می آید!
 تصاویر حکایت از له شدن خودرو سواری زیر بار غول آهنی بود که از روی تریلر روی آن افتاده بود همه می گفتند خدا کند راننده سواری داخل خودرو تنها بوده باشد و امار تلفات بالا نرود! نیروهای امدادی اعم اورژانس ، آتش نشانی و پلیس که به محل رسیدند بلافاصله کارشان برای نجات سرنشین یا سرنشینان خودرو سواری شروع شد. هنوز کسی به درستی نمی دانست چه اتفاقی برای سرنشینان آن افتاده است.تلاش بیش از دو ساعته نیروهای امدادی سرانجام نتیجه داد و در کمال تعجب راننده جوان خودرو پراید از داخل آهن پاره های ماشینش در آورده شد با حداقل جراحت. خیلی ها حتی فکرش را هم نمی کردند جنازه این جوان ۲۷ ساله سالم از بین آهن پاره های ماشینش خارج شود چه برسد به اینکه فقط دو دستش قدری آسیب ببیند و دچار شکستگی شود.
کاظم عارف خانی راننده همان پراید له شده زیر آن بار عظیم و چند تنی است خودش می گوید ۲ ساعت و نیم زیر بار محبوس شده بودم .به جز یکی دو دقیقه اولیه که چیزی یادم نمی آید بقیه زمانی که درگیر حادثه بودم را یادم می آید گرچه چیزی نمی دیدم اما صدای مردم و نیروهای امدادی را می شنیدم که همه تلاش می کردند جان مرا نجات دهند.
خدا را شکر که فکرش را هم نمی کردم زنده از این حادثه جان به در ببرم خصوصا وقتی که می خواستتند دیگ را از روی من بردارند فکر می کنم دوباره سقوط می کند و دیگر کارم تمام است.
کاظم در حالی که به دلیل شدت ضربه ای که به قفسه سینه اش وارد شده قدری مشکل تنفسی داشت همراهی خوبی برای گپ و گفتی چند دقیقه ای با ما داشت. او جانش را مدیون نیروهای امدادی از جمله اورژانس ، آتش نشانی و پلیس می دادند و قدر شناس پرنسل و نیروهای بیمارستان طالقانی مشهد است که رسیدگی قابل توجهی از او در این یکی دو روزه که مهمان انها بوده داشته اند.
یکی دو بار دیگر هم تصادف داشتم که در ن حوادث هم مقصر نبودم اما خدا را شکرمشکلی برای من پیش نیامده است اما اینبار وقتی فیلم حادثه را دیدم مطمئنم خدا زندگی دیگری به من بخشیده هنوز باورم نمی شد من از داخل آن ماشین زنده بیرون آمده باشم! 
از او در مورد جزئیات حادثه می پرسیم کاظم می گوید: من بیشتر از ۵۰ متر از تریلر عقب تر حرکت می کردم تریلر که به پل برخورد کرد بارش پرت شد به سمت من و بعد فهمیدم که خود تریلر جدا شده و تا ۳۰ متر جلوتر حرکت کرده است. هیچ مشکلی به لحاظ ایمنی برای بار تریلر وجود نداشت هم مهار زنجیر داشت و هم جوش شده بود به بدنه مشکل کار جایی بود که گویا چند وقت قبل زیر پل آسفالت ریزی می شود که این باعث شده که ارتفاءپل از زمین در حالی قبلا ۴ متر و ۳۵ سانت بوده حدود ۱۰ سانتی کاهش یابد بار تریلر هم ارتفاعش ۴ متر و ۳۰ در بارنامه قید شده که با همین مشخصات از اصفهان تا گلبهار را طی نموده است همین اختلاف چند سانتی متری به وجود امده  باعث شده تا بار به پل گیر کند و به بیرون پرتاب شود.

منبع : روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.