مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری‎سازی صنایع دستی ویژه تولیدکنندگان، طراحان و فعالان این حوزه ۱۵مهرماه در مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری‎سازی صنایع دستی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی فر گفت: این نشست تخصصی با هماهنگی و مشارکت معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دوشنبه ۱۵ مهر ماه جاری در محل سالن نمایش موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد با حضور بیش از ۱۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

وی گفت: مطابق هماهنگی‌های به عمل آمده در این نشست شش نفر از استادان بنام در حوزه‌های برندینگ، بسته‌بندی، تولید محصولات کاربردی، کارآفرینی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع‌دستی به ارائه مطلب می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: صنایع دستی به عنوان نمادی از فرهنگ، تمدن و هنر ملت ایران به عنوان نفیس‌ترین و ارزشمندترین تولیدات داخلی و نیز یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری و مبادلات فرهنگی نیاز به حرکت به سمت برندسازی و تجاری سازی و معرفی هرچه بیشتر و بهتر دارد تا شاهد رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

مکرمی‌فر اظهار کرد: در بازار صنایع دستی داخل کشور، نبود یا کمرنگ بودن برندسازی صنایع دستی ایرانی سبب شده، ملاک مشخصی برای اصالت تولیدات در این حوزه وجود نداشته باشد و ارزان بودن ملاک خرید مردم و البته استقبال فروشندگان بدون توجه به اصل کیفیت شده است.

وی با بیان این که برندسازی در عرصه داخلی و جهانی و در اذهان مصرف کنندگان موجب تمایز تولیدات می شود، گفت: در واقع یک برند و نام تجاری ذهنیت مثبتی در مشتری به وجود آورده و او را تشویق به خرید آن کالا می‌کند.

مکرمی‌فر ادامه داد: می‌توان با هدفمند کردن محصولات صنایع دستی و در نظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان محصولات این بخش، به رشد و پرورش توانایی هنرمندان و حمایت از آنان اقدام کرد.

مکرمی‌فر همچنین تصریح کرد: تفکر عرضه سنتی همسو با تولید دستی، تنوع سایز و اندازه، رضایت به وضع موجود، نبود مشوق، تفکر هزینه بر بودن عدم فرهنگ سازی، عدم توجه به بازارهای بین‌المللی، عدم وجود قوانین الزام آور و مواردی از این قبیل، دست به دست هم داده تا بسته بندی در صنایع دستی موضوعی مغفول بماند.

وی گفت: با توجه به نقش مؤثر بسته بندی در حفاظت از محصول، هویت‌سازی، ایجاد جاذبه خرید، افزایش اقبال، فروش و صادرات محصولات صنایع دستی با اقداماتی از قبیل فرهنگ سازی، ترویج و تبلیغ با دو مخاطب تولیدکننده و خریدار صنایع دستی می‌توان به حفظ بازارهای سنتی و ورود به بازارهای جدید کمک کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.