خیابانی در سبزوار که از گذشته به نام شهیدان حسینی ثانی بوده، از سوی شورای اسلامی این شهر به‌نام کلیدر نامگذاری شد که اعتراض برخی از مسؤولان و خانواده‌های معظم شهدا را به‌دنبال داشته است.

اعتراض خانواده شهدا در سبزوار به نامگذاری خیابان شهیدان حسینی ثانی به «کلیدر»

به گزارش قدس آنلاین، در ابتدای مرداد ماه امسال خبری به نقل از پسندیده رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر سبزوار در رسانه‌ها منتشر شد و خیابان سهراب چهار معروف به کوی گل‌افشانی، با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار به‌نام «کلیدر» اثر فاخر فارسی محمود دولت‌آبادی منتشر شد.

طبق بررسی‌های انجام شده، خیابان سهراب چهار که به‌تازگی بازگشایی و تأسیس شده، از گذشته به‌نام دو برادر، شهیدان  سید کاظم و سید مصطفی حسینی ثانی نامگذاری شده بود.

مصوبه شورای اسلامی شهر سبزوار در خصوص نامگداری خیابان شهیدان حسینی ثانی گلایه‌مندی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار و خانواده‌های معظم شهدا را به‌دنبال داشته است.

انتقاد رئیس کمیسیون ایثار شورای اسلامی شهر سبزوار از اعضاء

در این راستا رئیس کمیسیون ایثار، مقاومت و امنیت شورای اسلامی شهر سبزوار در خصوص این اقدام گفت: متأسفانه در نشستی که نامگذاری خیابان شهیدان حسینی ثانی به‌عنوان کلیدر تصویب شده، بنده در آن نشست حضور نداشته‌ام و با توجه به اینکه اسم دو شهید در این خیابان بوده، باید به احترام نام شهید از این اقدام جلوگیری می‌شد.

علی ارغیانی با بیان اینکه نامگذاری این خیابان به‌نام «کلیدر» فوریتی نداشته و اگر در جلسه حضور داشتم، با توضیحات ما شاید برخی از اعضای شورای اسلامی شهر موافق این نامگذاری را مجاب می‌کردم که این اقدام انجام نشود، افزود: اسم با مسمای شهیدان سید کاظم و سید مصطفی حسینی ثانی بر این محله قرار دارد و حتی هم‌اکنون تابلوی نامگذاری این خیابان به اسم شهیدان نصب است.

وی تاکید کرد: به احترام شهیدان باید این محله به نام شهیدان حسینی ثانی نامگذاری می شد و متاسفانه برخی از اعضای شورا به این موضوع توجه نکرده اند.

رئیس کمیسیون ایثار، مقاومت و امنیت شورای اسلامی شهر سبزوار با اعتراض نسبت به نامگذاری این خیابان به‌نام کلیدر، گفت: مکان‌های زیادی در سطح شهر وجود دارد که تاکنون نامگذاری نشده بنابراین مکان‌هایی که اسم دارد، نباید نسبت به نامگذاری جدید اقدام شود.

ارغیانی تصریح کرد: برای حفظ شأن شورای اسلامی شهر سبزوار باید نام آن خیابان برای شهیدان حسینی ثانی باقی می‌ماند و کاش مسؤولان قبل از هرگونه نامگذاری جدید استعلامات مورد نیاز را دریافت می‌کردند.

طبق اعلام یک مقام مسؤول در شهرداری سبزوار تابلوی خیابان کلیدر تاکنون نصب نشده و امکان تغییر این نامگذاری وجود دارد.

وی افزود: از گذشته این خیابان به‌نام گل‌افشانی معروف بوده و انتهای آن خیابان بن‌بست بود اما اکنون بازگشایی شده است.

اعتراض خانواده‌های معظم شهدای سبزوار از نامگذاری خیابان شهیدان حسینی ثانی به نام کلیدر

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار نیز با اشاره به‌مصوبه شورای اسلامی شهر سبزوار در خصوص نامگذاری خیابان شهیدان حسینی ثانی به کلیدر محمود دولت‌آبادی، گفت: اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان گلایه‌مندی و انتقاد خود را در خصوص این موضوع به‌صورت نامه رسمی به شورای اسلامی شهر و شهرداری ارسال شده است.

مهدی محتشم افزود: اداره بنیاد شهید سبزوار عضو کمیته نامگذاری خیابان‌ها و معابر شهری است اما نامگذاری خیابان شهیدان حسینی ثانی به‌نام کلیدر محمود دولت‌آبادی بدون هماهنگی با این نهاد بوده است.

وی ادامه داد: در این شرایط زمانی برخی به‌دنبال حذف اسامی شهدای والامقام نظام جمهوری اسلامی هستند و از شورای اسلامی شهر سبزوار انتظار نامگذاری خیابان شهیدان حسینی ثانی به‌نام کلیدر را نداشته‌ایم.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار تاکید کرد: گلایه‌مندی خانواده‌های معظم شهدای شهرستان سبزوار در خصوص این بی‌احترامی را به شورای اسلامی شهر اعلام کرده‌ایم و تا زمانی که این مصوبه شورا تغییر کند، پیگیر موضوع هستیم.

محتشم با بیان اینکه در صورتی که نامه اعتراض ما به سرانجام نرسد، به صورت استانی موضوع را پیگیری می‌کنیم، گفت: خیابان‌های زیادی در شهر سبزوار وجود دارد که می‌تواند به‌نام کلیدر نامگذاری شود اما به هیچ عنوان نباید معابر به نام شهدای سبزوار به نام‌های دیگری تغییر کند.

نامگذاری معابر فاقد نام برای بزرگان و مفاخر دیار سربداران اقدامی قابل تحسین اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار است، اما چرا باید خیابانی از گذشته دارای اصالت قدیمی و نام دو برادر شهید، مجددا باید نامگذاری شود؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.