سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توقع اروپایی‌ها از ایران برای انجام تعهدات برجامی در شرایطی که آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند را بر خلاف موازین بین‌المللی و مفاد برجام خواند و گفت که با توجه به سناریوی شکست خورده دیدار روسای جمهور آمریکا و ایران این احتمال وجود دارد که آنها به دنبال سناریوهای دیگری همچون خروج از برجام بروند.

 سناریوی خروج اروپا از برجام در راستای افزایش فشار است

قدس آنلاین: سید حسین نقوی حسینی در واکنش به برخی اظهار نظرهای مقام‌های اروپایی درباره ادامه برجام، گفت: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکا با کمک اروپا به دنبال نشاندن جمهوری اسلامی پای میز مذاکره بود که با صحبت‌های مقام معظم رهبری موضوع مذاکره کاملا منتفی شد. این یک سناریوی شکست خورده است. لذا با توجه به شکست در این سناریو ممکن است دنبال سناریوهای دیگر بروند که شاید یکی از آنها خروج اروپا از برجام باشد که معنای آن فشار بیشتر به ایران است.

وی توضیح داد: البته با توجه به تحریم‌های آمریکا و عدم همراهی اروپایی‌ها با تعهدات برجامی و عدم اجرای تعهداتشان تفاوتی نمی‌کند که اروپا در برجام بماند یا نماند. آنها تنها خودشان را در معرض سوال از جامعه جهانی قرار می‌دهند. لذا بودن یا نبودن اروپا در برجام برای ما تفاوتی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اینکه اروپایی‌ها در چنین شرایطی توقع دارند ایران به تعهداتش در برجام پایبند باشد و خودشان تعهداتشان را عمل نکنند بر خلاف موازین بین‌المللی و مفاد برجام یک سری اختیارات و ظرفیت‌ها ایجاد کرده است که نمی‌شود تنها یک طرف به تعهداتش عمل کند و طرف دیگر کاری انجام ندهد. لذا این توقع اروپایی‌ها منطقی و حقوقی نیست و با اصول و موازین بین‌المللی سازگار نمی‌باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.