فرایند خرید بلیت الکترونیکی در فوتبال ایران با وجود تمام نکات مثبت به داستانی غم انگیز تبدیل شده است. اتفاقی که نه تنها مشکلاتی را برای علاقه‌مندان به فوتبال به وجود آورده بلکه زمینه کاهش حضور هواداران در استادیوم‌ها را نیز به دنبال داشته است.

خرید بلیت شهرخودرو در دست انداز اینستاگرام

قدس آنلاین: در این میان به دلیل نوپا بودن این سیستم گاهی باشگاه‌ها با ارائه اطلاعات غلط هواداران را دچار گمراهی می‌کنند تا حدی که برخی از هواداران به کلی قید حضور در ورزشگاه را می‌زنند.

*چالش دایرکت

برای بررسی چالش‌ها و معضلات موجود در این سیستم به عنوان یک هوادار برای خرید بلیت الکترونیک وارد سایت باشگاه شهرخودرو شدیم تا بلیت دیدار این تیم برابر پرسپولیس را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

درنخستین گام برای خرید بلیت الکترونیک، ثبت اطلاعات اولیه شامل کد ملی، شماره تلفن همراه، جنسیت، تاریخ تولد ضروری است تا گزینه ورود به مرحله بعدی فعال شود. در گام دوم کد ارسال شده به تلفن همراه شما بایستی به عنوان رمز عبور وارد شود. اما در این سایت خرید با وارد کردن کد ارسالی فرایند خرید متوقف می‌شود!

پس با شماره تلفن اعلام شده برای ثبت شکایت تماس می‌گیریم. پیام ضبط شده روی سامانه ثبت شکایت اعلام می‌کند برای ارتباط با اپراتور عدد سه را شماره گیری کنید. وقتی به اپراتور اعلام می‌کنید که قادر به خرید بلیت الکترونیکی نیستید، به شما می‌گوید صفحه هواداری باشگاه در اینستاگرام را فالور کرده و اطلاعیه‌ها را مطالعه کنید اگر به نتیجه نرسیدید از طریق دایرکت پیام دهید تا به شما توضیح داده شود.

وقتی به این مسئله اعتراض می‌کنید که چرا درخواست کننده بلیت را به یک پیام رسان خارجی که هیچ مجوزی برای فعالیت در ایران ندارد ارجاع داده می‌شود در کمال تعجب به شما می‌گویند با کانون هواداران تماس بگیرید در صورتی که بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال دیگر کانون هواداران باشگاه اجازه فعالیت ندارند.

*فقط تیفوسی‌های شهرخودرو

با این حال دوباره با سامانه مذکور تماس می‌گیریم و این بار عدد  دو را شماره گیری می‌کنیم فردی که حتی حاضر نیست خودش را معرفی کند یا مدیر کانون هواداران را پای تلفن فرا بخواند مدعی است تنها کسانی در حال حاضر می‌توانند بلیت خریداری کنند که بلیت دو بازی نخست شهرخودرو در مشهد را خریداری کردند در غیر این صورت ۲۴ ساعت قبل از بازی باید نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. وقتی موضوع تخلف ارجاع هواداران به اینستاگرام را به وی اعلام می‌کنیم وی مدعی می‌شود هیچ منعی برای این کار وجود ندارد.

*اینستاگرام یا سایت رسمی باشگاه؟

متصدیان این سایت به دلیل عدم آشنایی با شرایط حاکم در فوتبال و مقررات فوتبالی مسائلی را مطرح می‌کنند که هر یک به نوع خود می‌تواند زمینه پیدایش فساد در حوزه بلیت فروشی شود. به عنوان مثال یکی از اتفاقاتی که می‌تواند سرمنشأ فساد باشد مراجعه هواداران به دایرکت صفحه باشگاه در یک پیام رسان غیر ایرانی است. شناسایی افرادی که نتواستند بلیت تهیه کنند و زد و بندهای بعدی برای بازار سیاه یک از این آفت‌هاست.

از سویی دیگر کدام یک از مراجع قانونی به ارکان سایت مجوز داده‌اند که از طریق این پیام‌رسان خارجی مخاطب جذب کنند در صورتی که به راحتی می‌توانند همین اطلاعات را از طریق سایت رسمی باشگاه در اختیار آن‌ها قرار دهند. چالش دیگر اینکه کسانی که امکان استفاده از تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را نداشته باشند به چه سرنوشتی گرفتار خواهند شد؟

*طاری بخش: پرسپولیسی‌ها ۱۱ مهر بلیت بخرند

 برای کسب اطلاعات رسمی‌تر در این خصوص با جواد طاری بخش مدیر رسانه ای باشگاه شهرخودرو تماس می‌گیریم. وی ضمن اذعان به راهنمایی اشتباه اپراتور و اینکه طبق بخش‌نامه سازمان لیگ، کانون‌های هواداری منحل شده‌اند گفت: طبق پیشنهاد باشگاه شهرخودرو و موافقت مسئولان برگزار کننده بازی برای شناسایی هواداران باشگاه و احترام به آن‌ها تا روز ۱۱ مهر تنها هوادارانی که دو بازی نخست را همراه ما بودند می‌توانند از سایت خرید کنند و پس از آن سایت برای عموم و پرسپولیسی‌ها بازگشایی می‌شود. وی افزود: ما به دنبال اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ هستیم و امیدواریم بتوانیم در همین بازه زمانی بانک اطلاعاتی خوبی از هوادارانمان به دست بیاوریم. طاری بخش با بیان اینکه باشگاه دنبال جذب فالور برای خود نیست مراجعه به دایرکت را بر اساس دستور باشگاه تکذیب و اعلام کرد سایت رسمی باشگاه بهترین مرجع برای هواداران ماست و اپراتورهای شماره ثبت شکایت موظف به راهنمایی کامل و جامع هواداران هستند.

*دبیر هیئت فوتبال: اولویت ما خرید آسان بلیت است

با این حال دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی هم از ایجاد تسهیلات ویژه برای خرید بلیت الکترونیکی خبر داد و گفت: تمام سعی ما این است که هواداران بتوانند بدون ازدحام و با احترام وارد استادیوم شوند. هیئت فوتبال به عنوان مجری بلیت فروشی با پیشنهادات باشگاه موافقت کرده تا بتوانیم شناسایی و سازمان دهی خوبی در امور هواداران داشته باشیم. با این حال اولویت ما خرید آسان بلیت برای همه اقشار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.