فرمانده انتظامی استان گفت: نزاع‌های مسلحانه ۴۲ درصد افزایش داشته و اینکه برخی تمایل به نگهداری سلاح شکاری دارند، جای نگرانی دارد.

رفع توقیف وسایط نقلیه در هفته ناجا با شرایط ویژه

عقیل رحمانی/

 فرمانده انتظامی استان گفت: نزاع‌های مسلحانه ۴۲ درصد افزایش داشته و اینکه برخی تمایل به نگهداری سلاح شکاری دارند، جای نگرانی دارد.

آغاز هفته ناجا با شعار: پلیس هوشمند، امین مردم

صبح روز گذشته سردار تقوی، فرمانده انتظامی استان در نشست خبری که به مناسبت نزدیکی هفته ناجا برگزار شده بود، عنوان کرد: مراسم هفته نیروی انتظامی از ۱۱ الی ۱۷ مهرماه با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای این هفته هم به ترتیب با عناوین «پلیس: بصیرت، ولایتمداری، ایثار و شهادت»، «پلیس: جامعه ایمانی، ارزش‌مداری رأفت و مهربانی»، «پلیس، رفتار حکیمانه، خدمتگزاری و امانتداری»، «پلیس، قانون‌گرایی، مسئولیت پذیری، انضباط اجتماعی»، «پلیس، دانش‌بنیانی، حرفه‌ای‌گرایی و روز آمدی»، «پلیس، آموزش همگانی، پیشگیری اجتماعی، آرامش عمومی» و «پلیس مرزبانی، امنیت پایدار، اقتدار مرزی» نام‌گذاری شده است.

فرمانده انتظامی استان در مقایسه آماری کاهش و یا افزایش جرایم در یک سال گذشته هم گفت: بازه زمانی مدنظر ما در این زمینه از ۱/۷/۹۷ تا مدت زمان مشابه در سال ۹۸ است. در این بازه یکساله کشفیات موادمخدر در سطح استان حدود ۴ درصد افزایش و در این رابطه هم ۲۸ تن انواع موادمخدر کشف شد. از سوی دیگر ۳۵ باند توزیع موادمخدر هم متلاشی شد.

وی درمورد میزان تصادفات صورت گرفته در شهرها و جاده‌های استان هم گفت: این موضوع هم با افزایش ۱۰۳ درصدی مواجه بود که بیشترین دلایل بروز آن استفاده رانندگان از تلفن همراه حین رانندگی و توجه نداشتن به جلو گزارش شده است.

سردار تقوی افزود: جرایم رایانه‌ای در استان با افزایش ۱۱۷ درصدی در وقوع رو به‌رو بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مجرمان این جریان افراد کم‌سن وسالی هستند که سابقه بزه ندارند و به واسطه کنجکاوی و... دست به این اقدامات زدنده‌اند.

قتل در پی عدم کنترل خشم

وی گفت: وقوع قتل در این مدت افزایش داشته اما درمقایسه ۶ ماهه اول سال جاری با همین مدت در سال گذشته پی می‌بریم که وقوع قتل ۸ درصد کاهش داشته است. در این مسیر هم عدم کنترل خشم و در پی آن نزاع‌های اجتماعی نقش مهمی در وقوع این نوع جنایت داشته‌اند.

همچنین سرقت‌ها هم افزایش داشته که آمارها عدد ۲۹ درصد را برای آن نشان می‌دهد، در این میان میزان کشف جرایم هم با رشد ۳۰ درصدی مواجه شده که نشان از برنامه‌ریزی قوی و خوب همکاران انتظامی است.

از طرفی آمار نزاع مسلحانه رو به افزایش است و اینکه برخی اصرار به نگهداری سلاح شکاری دارند جای نگرانی دارد، آمار نزاع‌های مسلحانه هم حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

صدور گذرنامه موقت برای زائران اربعین

وی در مورد صدور گذرنامه موقت در ایام اربعین حسینی هم گفت: بخش‌نامه این ماجرا به تازگی ابلاغ و فرایند صدور این نوع گذرنامه که تا پایان اربعین اعتبار دارد، آغاز شده است.

از طرفی به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا ترخیص موتورسیکت‌ها و خودروهای توقیفی با تخفیف ویژه‌ای انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.