همدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : همدان در تولید آلو رتبه پنجم درکشوردارد.

همدان رتبه پنجم در تولید آلو در کشور

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان نمود: آلو یکی از مهمترین محصولات باغی تولیدی در استان همدان می باشد.برهمین اساس سرانه تولید آلو در استان همدان ۹ کیلوگرم می باشد که این میزان ۳ برابر سرانه تولید آلو در کشور می باشد..

رضوانی جلال  افزود، ۷۷ هزار و ۵۸ هکتار باغ در استان همدان وجود دارد که از این میان ۲ هزار و ۱۳۹ هکتار آن باغ آلو میباشد. باغ آلو در تمام مناطق استان همدان موجود می باشد، اما تویسرکان با داشتن ۵۸۶ هکتار و فامنین با داشتن ۱۱ هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین مساحت باغ آلو را در سطح استان دارا می باشند و اسدآباد با سرانه تولید ۱۸ کیلوگرم بیشترین سرانه تولید آلو در سطح استان و کشور را دارا می باشد.

وی گفت، استان همدان دارای رتبه پنجم کشور در زمینه تولید آلو می باشدو ۱۵ هزار و ۹۹۵ تن میزان تولید استان در سال ۹۷ بوده است و پیش بینی می شود که این میزان به ۱۸ هزار و ۹۳۶ تن در سال ۹۸ افزایش یابد.

رضوانی جلال بیان کرد، مهمترین ارقام تولیدی آلو در استان همدان "آلو بخارا"، "آلو قطره طلا"، "آلو سیاه" و "آلوی سانتروزا" می باشند که آلو بخارا بیش از ۶۰ درصد تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده است.

وی در انتها افزود، ۷۰ درصد آلوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی استفاده میشود و ۳۰ درصد باقیمانده نیز به صورت تازه خوری مصرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.