گیلان - فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان گفت : گیلان حائز رتبه اول کشف جرائم در سطح کشور است .

استان گیلان حائز رتبه اول کشف جرائم در سطح کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار محمد رضا اسحاقی به مناسبت هفته ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  هفته ناجا فرصتی برای گفت و گوی بیشتر با جامعه فرهیخته استان به خصوص فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: همزمانی هفته ناجا با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین سبب خواهد شد تا محتوای برنامه های این هفته با بهره مندی از فضای معنوی به اجرا درآید.

وی ضمن تشریح برنامه های هفته ناجا افزود:" پلیس هوشمند امین مردم "شعار هفته ناجا سال جاری است لذا با تغییر رویکرد مجرمین ، پلیس را برآن میدارد تا هوشمندانه تر از قبل عمل نماید.

سردار محمدرضا اسحاقی خاطرنشان کرد: امروز  بیش از ۹۰ درصد فعالیت پلیس خدمات دهی به افراد است و براین اساس بسیاری از خدمات دهی به شهروندان به صورت آنلاین انجام می شود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: پلیس هوشمند امین مردم به معنای آمادگی لحظه ای پلیس در راستای خدمات رسانی بهتر و سریع تر به مردم است.

وی ملاقات حضوری با نماینده ولی فقیه، غبار روبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، حضور در نمازجمعه، ارائه گزارش عملکرد فرماندهی و ...را  از اهم برنامه های هفته ناجا سالجاری اعلام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با تاکید بر برگزاری ۶۰۰ کلاس آموزشی توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: قلم خبرنگاران می تواند نقش بزرگی در حفظ بسط و گسترش انظباط و قابلیت های اجتماعی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که سطح قانون پذیری مردم گیلان از نرم بسیار بالایی برخوردار است، گفت: متولیان أمر باید در جهت دهی و ارتقای ظرفیت قانون پذیری مردم گام های بلندی بردارند.  

اسحاقی با تاکید بر اینکه عامل انسانی ۷۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: اگر در زمینه زیرساختهای ترافیکی و رفتارهای افراد برنامه ریزی های مدونی انجام پذیرد شاهد افول قابل توجهی در آمار تصادفات کنونی خواهیم بود.

محمدرصا اسحاقی از شناسایی و انحدام ۱۲ باند کلاهبرداری در مدت ۶ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: ۱۰۵۸ فقره پرونده در این راستا  کشف و عملیاتی شده است. که از این تعداد ۴ باند شرکتهای هرمی شناسایی و ۴۰ نفر دستگیر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: سرقت های به عنف و قتل های اتفاق افتاده صد در صد کشف شده و دو مرحله سرقت از اتباع خارجه را داشتیم که مرحله اول در مرداد ماه ۹۸ منجر به دستگیری ۴ مجرم و بعدی سرقت به عنف تحت پوشش مأمور و اخاذی بوده که این نیز منجر به دستگیری دو مجرم شده است.

وی با تاکید بر این که گیلان رتبه اول کشف جرایم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در حوزه راهور شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات و کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان و ۹درصدی مجروحین در حوزه درون شهری بوده ایم.

سردار محمدرصا اسحاقی خاطرنشان کرد: در حوزه تماس های مردمی فوریت های پلیس طی شش ماه اول سال ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس با ۱۱۰ داشتیم که قریب ۵۰ درصد آنها ارشادی است. همچنین ۲۹۳ هزار و ۲۵۴فقره تشکیل پرونده و عملیاتی شده اند.

وی افزود: طی شش ماه اخیر در بحث تماس با ۱۹۷ که سامانه رسیدگی به شکایات مردمی است  شاهد کاهش ۳ درصد شکایت ازمامورین، کاهش ۱۳ درصدی انتقاد و افزایش ۱۰ درصد تقدیر بوده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.