گیلان- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گردشگری بر مبنای اگروتوریسم حلقه مفقوده اقتصاد کشاورزی شهرستانهای گیلان است.

اگروتوریسم حلقه مفقوده اقتصاد کشاورزی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، اگروتوریسم نوعی گردشگری است که در آن، گردشگران با خانوارهای روستایی و کشاورزان زندگی کرده و در مورد فعالیت های کشاورزی و زندگی در کشتزارها و مناطق کشاورزی خاص مطالبی را فراگرفته و در فعالیت های سنتی کشاورزی مشارکت می کنند. در مقابل، میزبانان نیز با ارائه مجموعه ای از فعالیت ها و خدمات به گردشگران، ضمن جلب رضایت و ایجاد آرامش در آنها برای خود درآمد کسب می کنند.

گیلان استانی کشاورزی است و اگروتوریسم می تواند در سرتاسر استان فراگیر شود و روستاییان می توانند انواع فعالیت های کشاورزی و تجربیات با ارزش خود را در معرض بازدید عموم قرار دهند که خود یک روشی جهت تنوع بخشیدن به عملیات کارآفرینان کشاورزی بوده و افزایش درآمد و درآمدزایی با تولید و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

علی درجانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان، استان کشاورزی وابسته به کشاورزی است، گفت: گردشگری بر مبنای اگروتوریسم حلقه مفقوده اقتصاد کشاورزی شهرستانهای گیلان است.

وی با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری شهرستانهای گیلان نیز بر پایه کشاورزی است، اضافه کرد:  راه حل مناسب توسعه گردشگری در حلقه مفقوده اگروتوریسم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: شهرستانهای گیلان دارای ظرفیت های ارزشمندی در بحث اگروتوریسم دارند و بهره مندی از آنها منجر به بهبود و توسعه اقتصادی هر دو بخش می شود.

وی تصریح کرد: از وظایف مهم ما حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و زراعی است و یکی از راهکارهای مهم حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان ارتقای وضعیت اقتصادی در این بخش است و برای تحقق این امر اگروتوریسم می تواند بسیار موثر باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزایش اشتغالزایی و بهبود اقتصاد کشاورزان را مهمترین دستاورد توسعه اگوتوریسم در استان دانست و گفت: گام نهادن در این مسیر به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان  کمک شایانی می کند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.