خراسان شمالی- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: طی نیمه نخست سال جاری تعداد ۲ هزار و ۳۱۸ رویداد فوت به وقوع پیوسته است که از این تعداد یک هزار و ۲۳۶ واقعه فوت مردان و یک هزار و ۸۲ واقعه فوت زنان را شامل می شود.

ثبت بیش از دو هزار واقعه وفات در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی ثبت احوال خراسان شمالی، زاهدی نیا اظهار داشت: نسبت جنسی حاصل از ثبت فوت طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۱۴ است که به عبارت دیگر می توان گفت به ازای هر ۱۰۰ واقعه فوت زنان، ۱۱۴ واقعه فوت مردان به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین از کل وفات ثبت شده طی شش ماهه نخست سال جاری، یک هزار و ۲۳۴ واقعه شهری و یک هزار و ۸۴ واقعه روستایی است.

زاهدی نیا نرخ خام ثبت فوت در استان خراسان شمالی را ۴.۹ در هزار عنوان کرد و گفت: این بدان معناست که طی نیمه نخست سال جاری به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت استان بطور تقریبی ۵ واقعه فوت در ادارات ثبت احوال تابعه به ثبت رسیده است.

وی افزود: از مجموع وفات ثبت شده طی شش ماهه نخست سال جاری علت فوت بیماری های قلبی و عروقی، با تعداد ۸۸۵ واقعه فوت و سهم ۳۸.۲ درصدی از کل وفات ثبت شده، بیشترین فراوانی بین سایر علت های فوت را دارا است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: پس از بیماری های قلبی و عروقی، علل فوت سرطانها و تومورها با سهم ۱۲.۳ درصد، بیماری های دستگاه تنفسی با سهم ۱۱.۶ درصد، حوادث غیر عمدی با سهم ۸.۳ درصد، به ترتیب بعنوان شایعترین علت های فوت ثبت شده در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ اذعان می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.