استاندار خراسان رضوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: محرومیت باعث خلق فرصت‌ها و موقعیت‌های بزرگ می‌شود و همه افراد موفق در سراسر دنیا از طبقه متوسط و فرودست جامعه هستند.

محرومیت را فرصتی برای خلق موقعیت بدانیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها که صبح امروز در دبیرستان شهدای نیروی انتظامی مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: تمام انسان‌های موفق در سراسر دنیا، از طبقه متوسط و فرودست جامعه بودند. این فرودستی شرایط مناسبی را برای خلق موقعیت‌ها و فرصت‌ها فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات باید منصفانه در همه کشور ارائه شود، افزود: قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در کشور داشتیم اما اکنون بیش از پنج میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

رزم حسینی با بیان اینکه امروزه ۹۰ درصد مردم باسواد هستند، در حالیکه پیش از انقلاب، ۴۰ درصد افراد جامعه را باسوادان تشکیل می‌دادند، تصریح کرد: بیشتر اجناس مورد استفاده مردم، از گندم تا پوشاک نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گرفته، این در حالی است که امروز همه دست به دست هم داده‌اند تا ناامیدی را در کشور ترویج کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مناطق محرومی که در کشورهایی چون ترکیه یا عربستان وجود دارد، قابل قیاس با مناطق محروم داخل کشور ما نیست، در کشورما بیشتر شاهد مناطق کم برخوردار هستیم.

وی در انتها بیان کرد: باید توجه کنیم که محرومیت در بسیاری موارد ایجاد فرصت می‌کند. آیا تا به حال قشر مرفه توانسته‌اند اقدامات بزرگی انجام دهند!؟ حتی بسیاری از افراد موفق تحصیلات آکادمیک هم نداشته و فقط با مهارت آموزی به موفقیت دست یافتند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.