رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: موزه بانک ملی مشهد، مجوز رسمی فعالیت دریافت می کند.

موزه بانک ملی مشهد، مجوز رسمی فعالیت دریافت می کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا پهلوان با اعلام این خبر افزود: ساختمان موزه بانک ملی مشهد به لحاظ دارا بودن ارزش های معماری که ثبت فهرست آثار ملی میراث فرهنگی شده و هم به خاطر آثار و اشیای ارزشمند تاریخی و فرهنگی  موجود در مخزن این بانک، شرایط دریافت اخذ  مجوز رسمی موزه ای را دارد.
وی ادامه داد: براساس جلسه برگزار شده رئیس بانک و همچنین علاقمندی و اعلام آمادگی وی، اطلاعات و فرم های دریافت اخذ مجوز براساس دستورالعمل های اداره کل موزه های وزارت خانه، توسط بانک، تکمیل و برای اخذ مجوز، اقدام شد.
پهلوان با بیان این که آثار این موزه هم اکنون در سه بخش، به نمایش در آمده است، اظهار کرد: بخش اول تجهیزات و لوازم بانکداری، بخش دوم ابزار و وسایلی که مورد استفاده قرار می گرفتند، از جمله انواع دفترچه های حساب، دفاتر قدیمی، نامه ها و مکاتبات و در بخش سوم انواع سکه و اسکناس به نمایش گذاشته شده است.
رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: علاوه براین موارد سردر قدیمی بانک، بازسازی شده و این موزه با وجود این که زمان کوتاهی از گشایش آن می گذرد، همه روز پذیرای علاقمندان زیادی از این موزه به صورت رایگان بازدید می کنند.
گفتنی است: موزه بانک ملی مشهد به عنوان سی و پنجمین موزه ی شهر مشهد و از مجموع ۸۶ موزه فعال در سطح استان خراسان رضوی، همزمان با نودمین سالگرد، تاسیس این بانک،   با حضور مسولان ملی و استانی، در شهریور ماه سال جاری، افتتاح شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.