رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: واردکنندگان مواد اولیه کفش جنس این مواد را به اندازه کافی در مشهد عرضه نمی‌کنند لذا به صورت قطره چکانی به دست تولیدکنندگان می رسد از این رو تولیدکنندگان کفش در مشهد با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند.

مواد اولیه کافی در اختیار تولیدکنندگان کفش مشهد قرار نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل پور ملائکه افزود: واردکنندگان مواد اولیه که همه آنان به صورت متمرکز در تهران مستقر هستند طی دو سال اخیر از عرضه متناسب با نیاز مواد اولیه تولید کفش خودداری کرده اند و در این حوزه نیز رانت ایجاد شده و این مساله، شرایطی را به وجود آورده است که تولیدکنندگان کفش در مشهد با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می کنند.

وی اضافه کرد: از آنجا که مواد اولیه برای تولید کفش، وارداتی است و افزایش نرخ ارز بر قیمت تمام شده اثرگذار است به همین علت قیمت تمام شده تولید کفش به ویژه کفش های دانش آموزی نسبت به سال گذشته در بازار مشهد تا ۱۵۰ درصد رشد یافته است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: گرانی، باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است و با اینکه قیمت کفش های عرضه شده در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه مشهد که اواخر امسال برگزار شد ۲۵ تا ۳۰ درصد از سطح بازار و حتی قیمت کارشناسی شده آن کمتر بود باز هم مردم توان خرید آن را نداشتند.

پور ملائکه افزود: فروشندگان صنف کفاشان مشهد از نمایشگاه عرضه مستقیم کالا رضایت نداشتند و در خصوص نبود مشتری کافی برای اجناس خود شاکی بودند و در حالی که در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه امسال هشت واحد صنفی از رسته کفاشان مشهد شرکت کرده بودند مردم از کالاهای همین تعداد فروشنده در نمایشگاه نیز استقبال زیادی نکردند.

وی با اشاره به کیفیت کفش مشهد ادامه داد: کفش تولیدی این شهر از نظر کیفیت، زیبایی، مدل و ذائقه مردم در سطح کفش های کشورهایی مانند ترکیه و ایتالیاست  و حدود ۳۰ برند کفش مشهد در استان های دیگر و کشورهایی مانند افغانستان و عراق شناخته شده است.

هزار و ۳۵۳ واحد صنفی فروش و تولید کفش از اتحادیه صنف کفاشان مشهد پروانه کسب دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.