همزمان با آغاز فرایند بررسی قضایی پرونده‌های فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وکلای او امروز برای ارائه توضیحات به دادستانی کل در دادگاه حاضر می‌شوند.

روند مقدماتی محاکمه نتانیاهو امروز آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در پیشبرد مذاکرات برای تشکیل کابینه ائتلافی درمانده است، وکلای او امروز (چهارشنبه) برای ارائه توضیحات درباره سه پرونده فساد علیه وی در دادگاه حاضر می‌شوند.

به نوشته وبگاه روزنامه «گاردین» این جلسات دادگاه که پیش از جلسه اصلی قرائت کیفرخواست از سوی دادستان کل برگزار می‌شود، چهار روز به طول می‌انجامد و قرار است پشت درب‌های بسته نتیجه تحقیقات سه ساله پلیس درباره فساد مالی، کلاهبرداری و خیانت در امانت نتانیاهو را مشخص کند.

جلسه مقدماتی، شامل احضاریه دادگاه برای نتانیاهو حضور وی نیست بلکه به وکلای او آخرین فرصت را می‌دهد تا دادستانی کل را قانع کند پرونده را مختومه اعلام کرده یا محکومیت‌ها را تقلیل دهد.

فرایند بررسی جرائم نتانیاهو در دادگاه می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها نیز طول بکشد اما به دلیل اینکه طبق قوانین رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیری که در حال محاکمه در دادگاه است تا زمان محکومیت نهایی نیازی به استعفا ندارد، احتمال کنار گذاشته شدن وی به دلیل این پرونده‌های فساد پایین است.

با این حال «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی و دایره تحقیقات پلیس این رژیم خواستار محکومیت‌هایی در سه پرونده موسوم به ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نتانیاهو شده‌اند. با اینکه این جلسات تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت اما مندلبیت می‌تواند اعلام تصمیم نهایی را تا ماه دسامبر یا حتی بعد از آن به تعویق بیاندازد.

شروع این جلسات پیش‌کیفرخواست همزمان شده با روزی که قرار بود حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با ائتلاف «آبی‌وسفید» به رهبری «بنی گانتز» رقیب انتخاباتی وی دیدار و درباره تشکیل کابینه ائتلافی صحبت کنند.

از طرفی قرار بود امروز شخص نتانیاهو به دادگاه احضار شود که با فشار برخی نمایندگان پارلمانی به مندلبیت، این مسئله چهار روز به تعویق افتاد. (جزئیات بیشتر)

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.