وزیر کشور با بیان اینکه شکایت برای لغو مصوبه تعیین مکانهایی به منظور تجمعات از سوی هیچ نهادی نبوده، گفت: ما این مصوبه را که در دولت داشتیم برای ساماندهی بوده چراکه اصل ۴۱ قانون اساسی این اجازه (تجمع) را داده است.

ابطال مصوبه هیئت وزیران برای تعین محل تجمعان با شکایت هیچ ارگانی نبود/ مشکلات امنیتی مرز خسروی برطرف شده است

قدس آنلاین:عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه هیأت دولت  با اشاره سفر اخیر خود به عراق،گفت: یک سفری به کربلا و نجف داشتم و سومین دیدار با وزیر کشور عراق بود، آخرین مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر کشور گفت: این سفر را از طریق زمینی انجام دادم و تمامی مشکلات را بررسی کردیم الحمدالله به توافقات خوبی رسیدم. پذیرایی از حدود ۳ میلیون نفر در یک کشور دیگر واقعا کار مشکلی است، به همین دلیل خواهش ما از مردم این است که مراعات کنند، توصیه‌ها را گوش دهند و توقعشان هم در حد پذیرایی در یک کشور دیگر در عرض ۱۵ روز باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه امنیتی موانع کاملا رفع شده و مناسب است به خصوص در مرز خسروی که جزو نگرانی‌های ما بوده، امنیت به طور کامل برقرار است. امسال تعداد موکب‌ها را به ۲۶۰۰ موکب رسانده‌ایم، از نظر تامین مواد غذایی نیز، یک میلیون و ششصد هزار وعده‌ غذایی تدارک دیده شده است. با تصمیمات روزهای گذشته امیدواریم بستر مناسب‌تر شده باشد، اما این‌ها نسبی است و امیدواریم بتوانیم سرویس و تسهیلات خوبی را ارائه دهیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین، خصوص رأی دیوان عدالت اداری درباره لغو مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مکان مشخص برای تجمعات و اسینکه ورود دیوان با شکایت نهاد یا دستگاهی بوده است؟، نیز گفت: ما این مصوبه را که در دولت داشتیم برای ساماندهی بوده چراکه اصل ۴۱ قانون اساسی این اجازه (تجمع) را داده، اما باید با مجوز از وزارت کشور باشد. هر جایی هم نمی‌توان تجمع برگزار کرد، وزارت کشور چند نقطه را در تهران مشخص کرد و در بقیه استان‌ها هم تعیین آن را به عهده شورای تامین استان‌ها گذاشت.

وی تاکید کرد: این مصوبه بسیار خوب است برای سامان دهی و برای کمک به کسانی که می‌خواهند حرف‌شان را بزنند، به لغوی صورت گرفته اعتراض و پیگری خواهیم کرد و انشالله توجیه خواهیم کرد که حتما با این طرح موافقت کنند.

وزیر کشور گفت:‌ شکایت برای لغو این مصوبه از سوی نهادی نبوده است بلکه افرادی از آن شکایت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.