وزیر اقتصاد و دارایی از عرضه سهام دو شرکت با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد.

همه مشکلات هپکو حل شده/ سهام دو شرکت بزرگ و ۶ پالایشگاه در بورس واگذار می‌شود

قدس آنلاین:  وزیر اقتصاد با بیان اینکه  بستر مناسبی برای جذب منابع وجود دارد و در حال حاضر هم عرضه جدید سهام را داریم گفت: در آینده نزدیک حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های خیلی اکازیون عرضه خواهد شد و من امیدوارم همچنان از استقبال قابل توجه مردم برخوردار شود و به هدایت نقدینگی به اموری که مناسب هستند، کمک کند.

دژپسند خاطرنشان کرد: طی دو هفته آینده ۶ پالایشگاه نیز با روش جدید در بورس واگذار می‌شود که شرکت‌های بورسی هستند و شرایط مناسبی دارند. در این راستا سهام‌شان را به صورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا آحاد مردم، حتی آن‌ها که پس اندازهای خرد دارند هم بتوانند در این واگذاری شرکت کرده و سهام بخرند.

وی معتقد است با این روش هم دولت کوچک می‌شود و هم توده مردم را برای خرید بسیح می‌کند که نوعی تحقق اقتصاد مردمی به حساب می‌رود.

این مقام مسئول همچنین درباره ادغام شعب بانکی تصریح کرد: پدیده ادغام در بانک‌های دولتی بسیار جدی بوده و امسال در مجامع تمام بانک‌های دولتی به عنوان یک بند از هیات مدیره بانک‌ها، گزارش گیری شده است.

دژپسند با بیان اینکه تا انتهای امسال همه بانک‌ها از این منظر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اولویت ادغام با بانک‌هایی است که چند شعبه دارند تا ارائه خدمات بانکی به مردم دچار مشکل نشود. یعنی هم ارائه خدمت مانند گذشته انجام می‌شود و هم شعب کاهش یافته و بهره‌وری بانک‌ها کاهش نمی‌یابد.

وی درباره تغییر مدیرعامل هپکو گفت: همه کارها انجام شده و فقط کار ثبت آن مانده است و همچنین ایشان کار خودش را شروع کرده است. مشکلاتی که راجع به هپکو وجود داشت همه حل شده و امروز من پیامکی از استاندار داشتم که از اقدامات سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه تشکر می‌کرد.

وزیر اقتصاد درباره تغییرات و شکل جدید خصوصی‌سازی گفت: با بررسی‌های مطالعاتی که داشته‌ایم توانستیم آنها را در هیئت واگذاری ببریم و این هیئت با قالب و پیشنهادات وزارت دارایی موافقت کرده است بنابراین ما هم در روش قیمت‌گذاری و واگذاری تغییراتی را داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.