نخست وزیر پاکستان با انتقاد از سیاست‌های استعمار در کشورهای اسلامی گفت: قبل از ورود انگلیس به منطقه، ما در بالاترین سطح علم و فناوری بودیم.

 عمران خان: اگر انگلیس به منطقه نیامده بود مردم پاکستان به فارسی سخن می‌گفتند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از ای.ار.وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان ضمن انتقاد از سیاست‌های استعمار در منطقه اعلام کرد: انگلیسی‌ها با تلاش بسیار نظام آموزشی کشورما را نابود کردند.

وی تصریح کرد: ۷۰۰ سال در تمام رشته‌های علمی نام مسلمانان در اوج دیده می شد ولی از زمانی که انگلیسی‌ها نقشه‌های شوم خود را پیاده کردند مسلمانان به حاشیه رانده شدند.

عمران خان گفت: نبی گرامی اسلام «ص» بیشترین تاکید را بر کسب علم و دانش داشتند ولی متاسفانه مسلمانان به برخی فرموده‌های ایشان توجه نمی‌کنند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: انگلیسی‌ها می‌دانستند اگر علم را از مسلمانان بگیرند می‌توانند بر آنها حکومت کنند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: از زمانی که نظام آموزشی کشورهای اسلامی رو به ضعف رفت مسلمانان نیز قدرت خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: پاکستان کشوری است که برای اسلام به وجود آمده و اینک وظیفه داریم نسل آینده خود را در سایه علم و دانش تربیت کنیم.

عمران گفت: از طریق تولید فیلم ها و سریال های مختلف قهرمانان اسلامی را به تمام دنیا معرفی خواهیم کرد تا کشورهای غربی از گذشته و تاریخ ما با خبر شوند.

گفتنی است نخست وزیر پاکستان پیش از این نیز ورود انگلیسی ها به منطقه را عامل بسیاری از مشکلات معرفی کرده بود.

وی درسفر به ایران اعلام کرد: اگر انگلیسی ها به منطقه نیامده بودند مردم پاکستان به فارسی سخن می گفتند و نیازی به مترجم نبود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.