وزیر راه و شهرسازی از تخصیل سرویس‌های فوق العاده هوایی و ریلی و تخصیص 8 هزار و 200 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در ایام اربعین به مقصد پایانه های مرزی خبر داد.

تخصیص 8 هزار اتوبوس و سرویس های فوق العاده هوایی و ریلی برای ایام اربعین

برای ایام اربعین هم پروازهای فوق‌العاده هوایی و سرویس‌های فوق العاده راه آهن در نظر گرفته شده و هم ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده برای حمل و نقل زائرین. افزون بر این از نیروهای مسلح هم کمک خواسته شده که اتوبوس‌هایشان را در خدمت حمل و نقل زائرین قرار دهند.

 با بیان اینکه وسایل نقلیه مناسب در پایانه شلمچه تردد و زائران را از ایستگاه راه آهن به مرز منتقل می‌کنند، گفت:  سازمان هواپیمایی کشور با همه پروازهای شرکت‌ها موافقت کرده و هیچ شرکتی نبوده که پرواز فوق العاده‌ای بخواهد و به او مجوز داده نشده باشد.

وی ادامه داد: در بحث تردد جاده‌ای با تلاش همکاران راه‌های مواصلاتی بهسازی شده و به خصوص محور جاده ایلام به مهران ۴ خطه شده است که به جز ۱۰ کیلومتر آن بقیه مسیر زیر بار ترافیکی رفته است و همچنین پارکینگ‌هایی در مهران، چزابه، و سایر نقاط مهم مرزی برای افرادی که با خودروی شخصی می‌روند، در نظر گرفته شده است.

به لحاظ امکانات و جا و گیت‌های عبور و مرور در ترمینال‌ها و پایانه‌ها امکانات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته تدارک دیده شده، جاده‌ها بهسازی شده و ما هر چند نمی‌توان امسال را با سال‌های گذشته قیاس کرد و پیش بینی شده تعداد زائرین خیلی بیشتر باشد امیدواریم امسال مردم با شرایط و تسهیلات بهتر و بیشتر از این ایام استفاده کنند.

خدمات ما برای یک ده روزه پیک ستاد اربعین مدیریت می‌کند. اگر تشخیص بدهند که باید تمدید شود همکاری می‌کنیم. نرخ بلیت ها هم برای رفاه زائرین ثابت مانده و افزایشی نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.