شیراز- در حالی سال ۹۶ قوه قضائیه آزمون استخدام بیش از ۷ هزار نفر کادر اداری را برگزار کرد و بنا شد افرادی که در آزمون کتبی و مصاحبه قبول می‌شوند تا سال ۹۷ به کار مشغول شوند،که بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون هنوز این افراد به کار گرفته نشده‌اند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

پذیرفته شدگان خواستار تعیین تکلیف شدند/ بازار شایعات داغ است

قدس آنلاین:در حالی سال ۹۶ قوه قضائیه آزمون استخدام بیش از  ۷ هزار  نفر  کادر اداری را برگزار کرد و بنا شد افرادی که در آزمون کتبی و مصاحبه قبول می‌شوند تا سال ۹۷ به کار مشغول شوند،که بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون هنوز این افراد به کار گرفته نشده‌اند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

این در حالی است که یکی از شروط پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه اشتغال نداشتن در مشاغل دیگر بود، به همین دلیل افرادی که در این آزمون پذیرفته شدند از کار قبلی خود انصراف داده و بعد از گذشت دو سال همچنان بیکار هستند.

در این بین قوه قضائیه به کارگیری نشدن این افراد را کمبود بودجه اعلام کرد و عنوان می کند: اگر دولت بودجه لازم برای استخدام این افراد را تأمین کند، دیگر مشکلی برای به کارگیری ۷ هزار ۲۰۰ قبول شده آزمون سال ۹۶ ندارد.

اما این اظهارات در قوه قضاییه در حالی است که ، دولت اعتقاد دارد آزمون سال ۹۶ بدون مجوز برگزار شده است.

برگزاری آزمون ۱۰۰درصد قانونی بود

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با ادعای دولتی ها مبنی بر غیر قانونی بودن برگزاری آزمون استخدام در قوه قضائیه می گوید: اقدامی که قوه قضائیه مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی کارکنان انجام داد یک اقدام ۱۰۰ درصد قانونی و بر مبنای مجوز بود؛ در قانون برنامه و بودجه به قوه قضائیه اجازه داده شده است که سالانه ۸۰۰ قاضی و هر قاضی سه کارمند استخدام کند.

اسماعیلی اظهار می دارد: در یکی دو سال اخیر این کار انجام نشد و قرار شد مجموع تمام استخدامی‌های سال‌های اخیر یک مرتبه انجام شود و براساس مجوز سازمان برنامه و بودجه این اقدام انجام و آزمون استخدامی در سال ۹۶ برگزار شد.

وی می گوید: اهتمام قوه قضاییه بر آن بود که این افراد در همان سال ۹۶ استخدام شوند و شروع به کار کنند، اما متأسفانه شرایط و اوضاع کشور و شاید قدری بهانه گیری‌ها و یا بی مهری دولت وعدم تخصیص اعتبار برای جذب افرادی که در آزمون قبول شده اند باعت تأخیر در استخدام همکارانی شده است که واقعاً ما به حضورشان در قوه قضائیه نیاز داریم.

وی افزود: امروز نیاز جدی قوه قضاییه جذب نیروهای جدید است، اما جذب نیروها در دوره قبلی ریاست قوه قضائیه به سرانجام نرسید، در دوره جدید و اوایل اردیبهشت ماه امسال، ریاست قوه قضائیه تعدادی از معاونین و وزیر دادگستری را موظف کرده که پیگیری‌های قانونی برای تخصیص اعتبار در دولت و سازمان برنامه و بودجه را برای استخدام این افراد انجام دهند و این موضوع کاملاً قانونی پیگیری می‌شود.

وی گفت: موضوع استخدام نیروهای جدید آن قدر مهم است که رئیس قوه قضاییه شخصاً این موضوع را از دولت و رئیس جمهور پیگیری می‌کند.

پذیرفته شدگان جذب می شوند؟

اما ۴شهریور ماه معاونت منابع انسانی قوه قضائیه از جذب کلیه پذیرفته شدگان کادر اداری سال ۹۶ ، در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای حل مشکل پذیرفته شدگان کادر اداری قوه قضاییه ، روز چهارشنبه ۹۸/۵/۳۰ ، جلسه‌ای در محضر ریاست قوه قضائیه با حضور آقایان نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور، مهندس انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، آوایی وزیر دادگستری ، امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه و فروزان‌ مهر معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه برگزار گردید و در این جلسه توافق شد، بودجه لازم در این خصوص تأمین شود و کلیه پذیرفته شدگان، در سال ۹۸ جذب دستگاه قضا شده و مشغول خدمت شوند.

قول هایی که عملی نمی شود

یکی از پذیرفته شدگان این آزمون در استان فارس ضمن تماس با تحریریه روزنامه قدس  در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  سال ۹۶  همراه بیش از  ۷۰۰۰ نفردیگر در آزمون استخدامی قوه قضائیه پذیرفته شدم  و تمام آزمایش ها و بررسی ها را انجام دادیم به طوری که انجام آزمایش سلامت و برخی کلاس های ما حدود ۳ میلیون تومان هزینه داشت و از طرفی  از ما تعهد گرفتند که جذب هیچ کاری نشویم؛ این درحالی است که اغلب پذیرفته شدگان متأهل می باشند وناچارند برای امرار معاش به سختی زندگی کنند.

وی در خصوص برگزاری جلسه اخیر و قول مساعد بر به کارگیری قبول شدگان گفت: هر زمان که ما پیگیری هایمان را افزایش می دهیم،باز قول ماه بعد را به ما می دهند اما  بعد از یک ماه باز هیچ اتفاقی نمی افتد و ما همچنان بلاتکلیف هستیم.

 صفر پوراظهار داشت: پس از مراجعات متعدد به دستگاه های مختلف متوجه شدیم به حدود۲ هزارنفری که جذب قطعی شده اند، گفته شده در صورت اینکه تعهد دهید که بخشی ازمزایا و فوق العاده های شغلی را (نیمی از حقوق) دریافت نکنید به کارگیری می شوید.

  یکی دیگر از پذیرفته شدگان اظهار می دارد: با گذشت بیش از یکسال از برگزاری آزمون کادر اداری قوه قضاییه در آذر ماه سال ۹۶ و قبولی در این آزمون متأسفانه همچنان چشم انداز روشن  و مشخصی برای شروع به کار ما وجود ندارد و با داغ بودن بازار شایعات از قبیل عدم تخصیص بودجه  و ... شیرینی قبولی  برای ما و خانواده های ما به تلخی مبدل شده است.

  وی می افزاید: چرا باید بیش از  یکسال  از عمر بیش از ۶۰۰۰ جوان  در بی اطلاعی و نگرانی سپری شود؟ خواهشاً پیگیری کنید تا فرایند استخدامی که در نوبه خود بی سابقه بوده سرعت پیدا کند و مسئولان امر یک تاریخ قطعی و مشخص برای اتمام فرایند و شروع به کار ما در سرتاسر کشور مشخص کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    جدیدا کمیسیون قضایی مجلس استخدام پذیرفته شده ها رو به سال ۹۹ موکول کرده. انگار نه انگار زندگی حدود ۷ هزار جوون و خانواده هاشون داره نابود میشه.
  • امید ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    ممنون از پیگیری شما واقعا این روزها برای ما پذیرفته شده ها خیلی سخت میگذره و کسی هم به ما پاسخگو نیس
  • پذیرفته شده کادر اداری قوه قضائیه آزمون سال 96 IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    سلام. با تشکر از انتشار این خبر ، اولا بگم که الآن دو سال است بلاتکلیف هستیم ، دوم اینکه اینقدر دروغ و کذب تحویل ما داده اند که حتی اگر بگویند یکماه دیگر استخدام هستید باور نمی کنیم ، سوم اینکه چرا رئیس سابق قوه قضائیه نمی آید و پاسخ آه و ناله هزاران جوان و خانواده هایشان را نمی دهد. حق والانصاف ، به والله به نان شب محتاجیم ، بنده مجردم و سن بالا و سرپرست مادر و خواهرانم هم هستم. تو رو خدا به داد ما برسند.
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    باسلام خیلی از پیگیری شما سپاسگزاریم واقعاً بلاتکلیفی شرایط سختی را برای ما رقم زده است و ....
  • حسین ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    سلام به دادمون برسین ما دوساله داریم عمرمون، ازدواجمون، درآمدمون تلف میشه این گره فقط به دست رهبر عزیز باز میشه این دولت واسه ما کاری نمیکنه چون کارش تمومه نیازی به ما نداره
  • کوثر ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    مرسی از خبرتون، ان شاءالله پیگیری بشه
  • علی ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    کمککک کمکک خدایا تا کی باید بلاتکلیف باشیم
  • جوان بلاتکلیف ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    به کدامین گناه.خدایا خودت درستش کن دیگه واقعا خسته شدم.
  • علی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    خیلی ممنونیم از این که این خبر را گذاشتین واقعا زندگیمون داره از هم می پاشه بخدا بین من و زنم اختلاف افتاده کاش این آزمون را شرکت نمی کردم
  • محمد ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    خیلی ممنونیم از این که این خبر را رسانه ای کردید. بخدا زندگیمون داره از هم می پاشه یعنی واقعا عمر یک انسان واسشون مهم نیست دوسال الکی هدر رفت . بین من و زنم اختلاف افتاده کاش این آزمون را شرکت نمی کردم
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب شما چه پیگیری برای ما کردید؟با چه مسولی مصاحبه کردید؟اینها رو که خودمون میدونستیم
  • طعم شیرینی که تلخ شد ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام.این را در نظر نگیرید که بیش از ۷ هزار نفر درگیر هستند بلکه این را در نظر بگیرید که بیش از ۷ هزار خانواده درگیر این بلاتکلیفی دو ساله هستند.جدا از اینکه این مسائل این تعداد را درگیر مشکلات اقتصادی کرده بلکه این افراد حتی نمیتوانند یک دفترچه بیمه درمانی داشته باشند و نمیتوانند موقتا در جایی مشغول به کار شوند.این افراد که خبر شیرین قبولی خود را با افتخار برای همه گفته بودند اکنون باید خود را از دیده ها پنهان کنند که مبادا از آنان سوال نشود که بالاخره بعد از دو سال تکلیف استخدامت چی شد؟
  • آه ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    ممنون بابت پپیگیریتون.ترا خدا به دادمون برسین دیگه نمیتونم حتی نون برا خوردن بگیرم چه برسه به بقیه چیزا.ترا خدا قسمتون میدم پیگیر جذب. ماا مظلومان باشید
  • جواد ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    گرفتاریم. همه مسخره ما میگنن فکر میکنن که دروغ گفتیم که قبول شدیم هی این ماه اون ماه میکنن چقد انتظار بکشیم بعد دوسال الانم میگن سال 99
  • لیلا ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم این نامه از سوی حدود هفت هزار جوان تحصیل کرده ی بلاتکلیف نوشته شده است تا جنابعالی را در جریان یک مشکل اساسی قرار دهیم و از شما مقام بزرگوار برای حل این مشکل چاره جویی کنیم. در آذر ماه سال 96 آزمونی تحت عنوان آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه برگزار گردید که کاملا تحت نظر سازمان سنجش انجام گرفت و طی این آزمون حدود هفت هزار نفر پس از پرداخت هزینه های مختلف و آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی، مصاحبه عمومی، آزمایشات پزشکی و غیره پذیرفته ی نهایی شدند. اکنون بعد از گذشت حدود دو سال از تاریخ آزمون همچنان ما را با بهانه ی نبود بودجه بلاتکلیف رها کرده اند و این در حالی است که بسیاری از ما بعد از انجام آزمایشات پزشکی به وعده ی مسئولین اعتماد کردیم و مشاغل قبلی خود را رها کردیم و اکنون در بیکاری و بلاتکلیفی سنگینی به سر می بریم و تعداد بسیاری از این هفت هزار نفر متأهل و دارای فرزند می باشند و بعضا آقایانی هستند که به پشتوانه ی این شغل ازدواج کرده اند و به خاطر این خلف وعده ی مسئولین، با همسر و خانواده هایشان دچار مشکل شده اند. نکته ی قابل تأمل این است که تمامی پذیرفته شدگان آزمون های ارگان های دیگر طی این دو سال مشغول به کار شده اند، پس آیا مساله ی کمبود بودجه فقط به پذیرفته شدگان قوه قضائیه اختصاص دارد؟! و این درحالی است که قوه قضائیه شدیدا با کمبود نیرو مواجه شده و چه بسا که نتواند به خاطر این مسأله به وظایف خود کامل عمل کند. لازم به ذکر است که حدود هزار و پانصد نفر از این هفت هزار نفر در مرداد ماه امسال مشغول به کار شدند، در حالی که کاملا شرایط یکسانی با سایر پذیرفته شدگان داشته اند و هیچ توضیحی مبنی بر نحوه ی انتخاب این افراد ارائه نشده است. این مسأله بارها در برنامه های مختلف تلوزیونی رسانه ای شده و هر بار اخبار ضد و نقیضی اعلام می شود که سردرگمی ما را بیشتر کرده است. بنابراین این مشکل فقط به دستور مستقیم شما بزرگوار قابل حل است و تا به حال هیچ ارگان و مقامی نتوانسته چاره ای برای ما بیندیشد. از جنابعالی تمنا داریم با درایت خویش دستوری بفرمائید تا گره از مشکل هزاران جوان و خانواده هایشان باز شود.
  • حسن ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    ممنون که پیگیر بودید بازم پیگیری کنید تا به نتیجه برسیم
  • محمد خوزستان ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    جدیدا گفتن تا فروردین ۹۹ و همینطور ادامه دارد.....
  • حمید ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    ضمن تشکر فراوان از شما به خاطر پیگیری: از الان تا پایان سال 6 ماه باقی مونده این 6 ماه رو ما چیکار کنیم ؟ پس به خدا از هر جا شده قرض گرفتیم و قول دادیم که به محض استخدام پس میدیم دیگه اونقدر بد نام شدیم که نمیدونم چطور به روی این افراد نگاه کنیم ! من نمیدونم با این وضعیتی که درست کردند چه شخصیتی بین مردم خواهیم داشت؟ یک کارمند اون هم کارمند قوه قضاییه و بد قول و دروغ گو بهخدا قوه قضاییه زیر سوال رفته و میره ؟ تو رو خداپیگییری کنید دعای خیر 7000 جوان و خانواده شون پشت شما ست ضمن اخیرا گفتند سال بعد ! چرا فقط حرفشون رو تغییر میدن ؟ اگه از همون اول میگفتند که آقا عرضه ی استخدام رو نداریم ما به فکر میشدیم و کار قبلی مون رو ول نمی کردیم . شما را به خدا از آقای نوبخت و رییسی و انصاری و سخنگو هر بار بپرسید تا فراموش نشویم . الان یک ماه بود خبری نبود .
  • حمید ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    ضمن تشکر فراوان از شما به خاطر پیگیری: از الان تا پایان سال 6 ماه باقی مونده این 6 ماه رو ما چیکار کنیم ؟