رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد از ورود اولین گروه زائران افغانستانی اربعین حسینی، از ۱۵ مهر ماه به تایباد خبر داد.

ورود اولین گروه زائران افغانستانی اربعین از ۱۵ مهرماه به تایباد

به گزارش قدس آنلاین، هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان تایباد با حضور علیرضا قامتی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی در فرمانداری تایباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد با بیان اینکه اولین گروه زائران افغانستانی اربعین حسینی، از ۱۵ مهر ماه وارد تایباد می شوند، اظهار کرد: خدماتی که به مهمانان اربعین ارائه می‌دهیم، به نام شهرستان تایباد نیست چرا که ما نماینده کشور هستیم. بستر برای استقبال از زائران افغانستانی فراهم شده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار ارتباط مستمر و مؤثری بین کنسولگری ایران در هرات و کنسولگری افغانستان در مشهد برقرار کردیم و فردا نیز با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل رایزنی‌هایی خواهیم داشت.

رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، افزود: با توجه به ضرورت‌ها، پدافند غیرعامل برای استان و شهرستان مرزی تایباد حائز اهمیت است، یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل، بازدارندگی در مقابل تهدیدات است و لزوم موفقیت در اینکار نیازمند اطلاعات بسیار قوی است که باید کسب کنیم.

مولوی غلام‌نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد نیز اظهار کرد: پلیس ما امروز یک پلیس مقتدر و با قدرت است.

وی افزود: کشور ما امروز نسبت به کشورهای اطراف برتری‌های محسوسی دارد، امنیت مؤلفه اول برتری ماست. جزیره امن ایران اسلامی در خاورمیانه‌ای غرق در آتش و جنگ، حاصل رشادت‌های فرزندان ما در نیروهای نظامی و انتظامی است.

علی اصغر علیپور، امام جمعه موقت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد نیز در این جلسه گفت: اخلاق خوب یعنی انسان دروغ نگوید، محبت داشته باشد، تهمت به کسی نزند و باعث رنجش دیگران نشود. نیروی انتظامی زحمات بسیاری در کشور کشیده است.

همچنین سرهنگ علی اکبر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد، ابراز کرد: امروز پلیس با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان عزیز با بالاترین سرعت تلاش می‌کند.

قربانی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی، «پلیس هوشمند، امین مردم» است، اظهار کرد: ناجا در سنوات اخیر، با رویکردهای جدید به دنبال هوشمندسازی است. عزم ما برای مبارزه علیه تهدیدات امنیت در فضای عینی و مجازی است.

وی افزود: برابر آخرین پیمایش سنجش سرمایه ملی، امروز ناجا رتبه دوم را در بحث پاسخگویی، کیفیت خدمات و رضایت از عملکرد را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است بر اساس طرح فرماندار تایباد، هر جلسه شورای اداری شهرستان، میزبان گروهی از مردم یکی روستاهای تایباد خواهد بود که در این جلسه، دهیار روستای فرمان آباد، گزارشی از ظرفیت‌ها و همچنین مشکلات روستا بیان داشت و فرماندار دستور پیگیری مشکلات مطرح شده را به مسئولین دستگاه‌های اجرایی صادر کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.