روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» در گزارشی به آینده حکومت در عربستان سعودی پرداخت و قتل «عبدالعزیز المفغم» محافظ شخصی ملک سلمان را با این موضوع مرتبط دانست.

قتل محافظ پادشاه و ارتباط آن با تلاش «بن سلمان» برای جانشینی پدر پیش از شکست ترامپ در انتخابات

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» در گزارشی به آینده حکومت در عربستان سعودی پرداخت و قتل «عبدالعزیز المفغم» محافظ شخصی ملک سلمان را با این موضوع مرتبط دانست.

این روزنامه در گزارش خود تاکید کرده است که قتل «عبدالعزیز الفغم» احتمالات در مورد دست داشتن شخص محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در این جنایت را تشدید کرده است، به ویژه آنکه این اتفاق پس از تغییر رئیس دیوان پادشاهی در تابستان امسال رخ داده و «فهد العیسی» که از نزدیکان محمد بن سلمان است، جایگزین او شده است.

این روزنامه می افزاید: در این شرایط متشنج صحبت از سناریوی عزل ملک سلمان از پادشاهی توسط پسرش دوباره به نقل محافل تبدیل شده است؛ به گونه ای که احتمال می رود بن سلمان قصد دارد تا پیش از شکست احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی پادشاه عربستان شود.

این روزنامه فرانسوی تاکید می کند که بن سلمان علی رغم آنکه تحولات اخیر جایگاه او را تضعیف کرد، زمام امور را به دست گرفته است؛ هرچند متحد اماراتی او در اینکه توانایی رهبری مملکت سعودی را داشته باشد تردید دارد.

لوفیگارو می پرسد: عربستان چگونه امید دارد که یک قدرت واقعی و به روز باشد درحالیکه برای تامین امنیت خود و دربار به خارج وابسته است؟ محمد بن سلمان با حمایتی که از جانب پدر و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد توانست خود را از فشار موضوع قتل جمال خاشقجی برهاند. اصلاحاتی که او در زمینه حقوق زنان انجام داده کاملا با موجی از بازداشت فعالان حقوقی زن در این کشور تناقض دارد.

در ارتباط با موضوع تلاش بن سلمان برای پادشاهی، خالد بن فرحان شاهزاده معارض سعودی نیز در توئیتر خود نوشته است: در روزهای آتی خواهیم دید که محمد بن سلمان با خیانت به پدرش پادشاهی خود بر عربستان را اعلام خواهد کرد.

وی می افزاید: این طرح بن سلمان با هماهنگی و همکاری «سیا» که شامل تغییر گارد محافظتی پادشاه و جایگزینی مامورن بلاک واتر است صورت می گیرد.

گفتنی است شنبه گذشته رسانه های سعودی از قتل «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی پادشاه عربستان خبر دادند و بسیاری از گزارش ها تاکید کردند که این اقدام به دستور محمد بن سلمان انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.