۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 672882

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد گفت: طی چند سال اخیر کیفیت کیف‌های تولیدی این شهر افزایش قابل توجهی داشته به طوری که بسیاری از نیاز استان‌های دیگر از جمله تهران به این کالا از مشهد تامین می‌شود.

کیفیت کیف تولیدی مشهد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین اصغر ثابتی افزود: هم اکنون تولیدات کیف و کوله مدارس مشهد در کشور رتبه نخست را از نظر کیفیت و نوع دوخت دارد و بسیاری از عمده فروشان در تهران و سایر شهرستان ها کیف مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان مشهد تهیه می کنند.

وی با اشاره به کسادی بازار و کاهش قدرت خرید مردم اظهار داشت: امسال قیمت انواع کیف در مشهد نسبت به سال گذشته در مجموع ۳۰ درصد افزایش یافت که در مقایسه با افزایش نرخ تمام شده چندان زیاد نیست و اغلب فروشندگان کیف سود زیاد از این محل به دست نمی آورند.

وی گفت: مواد اولیه کیف هایی که از اواخر سال گذشته تولید شده اند با نرخ جدید خریداری شده که این امر قیمت تمام شده را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد افزود: با وجود ارتقای کیفیت کیف تولیدی مشهد، خرید این کالا کمتر از سالهای گذشته بوده و حتی در نمایشگاه پاییزه امسال نیز فروشندگان کیف فروش خوبی نداشتند، اعضای این اتحادیه استقبال مناسبی از نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه مشهد نداشته و حضور مردم در نمایشگاه امسال نیز نسبت به سالهای گذشته کاهش داشت.

وی اظهار داشت: ۱۷ تا ۲۰ غرفه از نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه در نمایشگاه مشهد به فروشندگان کیف اختصاص داشت و برخی از کیف فروشان نیز ۲ یا سه غرفه در اختیار داشتند، این در حالی است که در دوره های قبلی نمایشگاه پاییزه، کیف فروشان ۱۴۰ تا ۱۵۰ غرفه را به خود اختصاص داده بودند.

وی گفت: دلیل اصلی حضور کمرنگ تولیدکنندگان کیف در نمایشگاه پاییزه مشهد و استقبال کمتر مردم از خرید کیف، کاهش تولیدات جدید بود زیرا تولیدکنندگان کیف مشهد اغلب اواخر سال اقدام به تولید کیف می کنند، از آنجا که اواخر سال گذشته مواد اولیه تولید کیف هم گران و هم کم بود، کیف کمتری در مشهد تولید شد.

ثابتی افزود: تولیدکنندگان کیف به دلیل کسادی بازار و نگرانی برای روی دست ماندن تولیدشان، هر چه تولید کرده بودند را در خرداد ماه امسال به تهرانی ها و سایر شهرستان های ایران فروختند و محصول زیادی برای فروش در اواخر تابستان امسال باقی نماند.

به گزارش ایرنا،  هزار و ۲۰۰ واحد صنفی فروشنده کیف و کمربند و چمدان و ۴۵۰ واحد تولیدکننده این اقلام در مشهد جواز کسب معتبر دارند.

تولیدات این صنف از نظر کیفیت جزو تولیدات تراز اول کشور است بطوری که ۵۰ درصد نیاز ایران به کیف و کمربند و چمدان توسط تولیدکنندگان مشهد تامین می شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.