طی نیمه نخست امسال ۷۱ هزار و ۳۴۳ نفر در خراسان رضوی آموزشهای مهارتی را در رشته های مختلف فرا گرفته‌اند.

۷۱ هزار نفر در خراسان رضوی آموزش‌ مهارتی دیدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: این آموزش‌ها در ۲ بخش دولتی و خصوصی به علاقه مندان و متقاضیان شاغل و جویای کار در این استان ارائه شده است.

افشین رحیمی با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است افزود: طی سال گذشته ۱۳۷ هزار نفر در این استان آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: این آموزش‌ها در مراکز شهرستانها، واحدهای صنعتی، پادگان ها، دانشگاه ها، روستاها، حاشیه شهرها، زندان ها، سکونتگاه های غیر رسمی، جوار صنعت و کمپ های درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ ارائه شده که نشان از تنوع و تعدد دریافت کنندگان آموزش ها دارد.

وی ادامه داد: سالانه ۱۳۸ هزار نفر در این استان برای دریافت گواهینامه در آزمون مهارتی شرکت می کنند که طی نیمه نخست امسال ۶۶ هزار و ۱۸۶ نفر در این آزمون شرکت کردند.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی در حاشیه شهرها  یکی از مهمترین سیاست ها برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و افزایش رونق اقتصادی در این مناطق است که در این راستا هم اکنون بیش از ۹۰ مرکز آموزشی در حاشیه شهرهای مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه فعالیت دارد.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و ۸۷۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در خراسان رضوی فعالیت دارد که طی سال گذشته ۲۵ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۶۷۷ نفرساعت آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقه مندان ارائه داده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.