گیلان - رئیس پلیس راه و راهور ناجا با بیان اینکه گیلان از ۴ درصد راه‌های کشور برخوردار است، گفت: ۶ درصد تصادفات کشور در راه‌های گیلان اتفاق می‌افتد و این استان ۴ درصد تلقات جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وقوع ۶ درصد حوادث جاده‌ای کشور در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان ، سردار سید تیمور حسینی در کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان که در استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه گیلان از چهار درصد راه‌های کشور برخوردار است، اظهار کرد: گیلان در مقایسه با کشور ۲ درصد از آزادراه‌ها، ۲ درصد از بزرگراه‌ها، یک درصد از راه‌های اصلی، ۳ درصد راه‌های فرعی و ۵ درصد راه‌های روستایی را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه و راهور ناجا با بیان اینکه گیلان ۳ درصد جمعیت کشور را داراست، افزود: ۶ درصد تصادفات کشور در راه‌های گیلان اتفاق می‌افتد و این استان ۴ درصد تلقات جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۴ درصد ترددهای کشور در گیلان جریان دارد، گفت: ۷۳.۵ کیلومتر سرعت متوسط در گیلان بوده است.

حسینی با بیان اینکه مجموع حوادث ترافیکی قابل پیش‌بینی و پیشگیری است، تصریح کرد: در وقوع تصادف سه عنصر جدی «راه»، «وسیله نقیله»، و «انسان» دخالت دارند و همچنین «مدیریت» از دیگر مولفه تاثیرگذار در ایجاد تصادف است.

رئیس پلیس راه و راهور ناجا با اشاره به اینکه آمارها تحلیل‌های ما را پسا وقوعی کرده است، بیان کرد: باید با تحلیل کیفی و برآوردها، پیش بینی‌ها را به سمت پیشا وقوعی سوق دهیم که این امر مستلزم مطالعات جدی است. در این زمینه گیلان به عنوان استان پایلوت برای تحلیل آماری و مطالعه میدانی انتخاب شده است که پس از اربعین این طرح اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: گیلان استانی است که به شدت به کارهای فرهنگی پاسخ مثبت می‌دهد، لذا هر چه در زمینه آموزش حوادث جاده‌ای سرمایه گذاری شود، نتیجه موثر دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با فراهم آوری زیرساخت‌های هوشمندسازی، حوادث ترافیکی را به کنترل درآوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.