گیلان- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ۶۴ درصد از تصادفات مهم استان گیلان در محورهای فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است.

۶۴ درصد از تصادفات مهم گیلان در محورهای فرعی اتفاق افتاده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سرهنگ حسین محمدپور در جلسه ایمنی حمل و نقل استان در سالن استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: میزان تلفات جاده‌ای گیلان در سال گذشته، ۴۶۵ نفر بود که این آمار در ۶ ماه نخست امسال به ۲۴۳ نفر رسید.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه میزان تصادفات موتورسیکلت در سال گذشته ۱۱۰ کشته بود که در ۶ ماه نخست امسال این آمار ۲۶ نفر است گفت: ۵۸ درصد از کل جانباختگان ناشی از تصادفات در نیمه نخست امسال مربوط به تصادفات موتورسیکلت و عابرپیاده است.

وی تصریح کرد: از حیث تعداد جانباختگان موتورسیکلت و عابر پیاده در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۲۰ نفر کاهش داشتیم و از مرداد ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸، تعداد ۹۴ نفر در بخش جانباختگان موتورسیکلت و ۶۰۰ نفر در بخش مجروحان کاهش داریم.

محمدپور با بیان اینکه ۶۴ درصد از تصادفات مهم استان گیلان در محورهای فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است بیان کرد: سهم کشته‌های محورهای فرعی و روستایی در سال ۹۶، به تعداد ۳۱۸ نفر، جانباختگان تصادفات موتورسیکلت ۱۹۸ نفر و جانباختگان این وسیله نقلیه نیز ۳۶ درصد بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به جانباختگان ناشی از تصادفات برون‌شهری در نیمه نخست سال ۹۸ افزود: از ۷۶ نفر جانباخته موتورسیکلت سوار، ۲۰ نفر در بازه زمانی ۸ الی ۱۲ بوده است و همه افراد بومی استان هستند و ۳۹ درصد آنها بین ۱۹ تا ۳۰ سال سن داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰۳ نفر فوتی مربوط به تصادفات برون‌شهری در نیمه نخست امسال، ۴۵ درصد مربوط به محورهای اصلی و مابقی برای محورهای فرعی بودند و ۵۵ درصد از آنها افراد بومی و ۵۱ درصد نیز بین ۲۱ تا ۴۰ سال سن داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.