مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، صادرات ۱۲ هزار و ۲۰۷ تن محصولات دامی به ارزش ۳۰ میلیون دلار را از مرزهای خراسان رضوی به ۵۴ کشور جهان داشته‌ایم.

 بیش از ۱۲ هزار تن محصولات دامی به ۵۴ کشور جهان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی اظهار داشت: برنامه‌های هفته دامپزشکی در خراسان رضوی از ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه با شعار (امنیت غذایی، سلامت جامعه، رونق تولید) برگزار می‌شود و مهمترین برنامه این هفته مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و استاندار خراسان رضوی و نقش برجسته و کلیدی دامپزشکی در سلامت جامعه بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: حوزه دامپزشکی در مباحث اشتغال، اقتصاد، سلامت و غیره بسیار اثرگذار است و در سطح استان بیش از ۲۵۰۰ واحد مرغ گوشتی و تخم‌گذار را با ظرفیت بیش از ۱۰۰ میلیون مرغ گوشتی و بیش از ۱۰ میلیون مرغ تخم‌گذار داشتیم و در سال گذشته بیش از ۱۴۰ تن تولید مرغ و ۷۰ هزار تن تخم‌مرغ را داشته‌ایم که رشدی ۴۰ درصدی به کسبت سال قبل از آن داشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت اکثر بیماری‌های دامی در خراسان رضوی در حد صفر بوده است، خاطرنشان کرد: تنها موردی که آن هم به میزان اندک بوده مربوط به بیماری تب برفکی بوده که خوشبختانه با درمان به‌موقع تلفاتی نداشته‌ایم؛ همچنین در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و حیوان همچون cchf و دیگر بیماری‌های مشترک هیچ موردی نداشته‌ایم.

شریعتی تصریح کرد: ۷۰ درصد بیماری‌های انسان و دام مشترک بوده که خوشبختانه در ۲۹ شهرستان استان که تولیدکننده ۱۰ درصد فرآورده‌های خام دامی است هیچ موردی در این رابطه نداشته‌ایم؛ سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر را در مشهد پذیرایی می‌کنیم و به‌طور در بحث سلامت زائران و مصرف فرآورده خام دامی سالم فعال هستیم و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی شاهد نبوده‌ایم.

وی تاکید کرد: حوزه دامپزشکی خراسان رضوی در شرایط سخت تحریمی در مسائل مختلفی همچون تامین واسکن، دارو و دیگر ملزومات حوزه دام با اتکا به منابع داخلی فاقد بحران دامی در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در رابطه حجم صادرات و واردات دامی استان در نیمه نخست امسال، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، صادرات ۱۲ هزار و ۲۰۷ تن محصولات دامی به ارزش ۳۰ میلیون دلار را به ۵۴ کشور جهان از مرزهای خراسان رضوی داشته‌ایم و در همین مدت ۲۰ هزار تن واردات دامی را نیز از مرزهای استان داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش صادرات و کاهش واردات همراه بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.