قزوین_ مسئول موکب آوج گفت: در موکب آوج آمادگی اسکان هزار زائر را داریم و سال گذشته ۱۵۰ هزار زائر را در موکب آوج پذیرایی کردیم.

آمادگی اسکان هزار نفری در موکب آوج/ سال گذشته ۱۵۰هزار زائر پذیرایی شدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستادمردمی اربعین استان قزوین، عباس افتخاری اظهار کرد: باتوجه به حجم تردد زائرین از شهرستان آوج در سال ۹۵ با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات برنامه‌ریزی کردیم تا قرارگاه آوج و آبگرم را راه‌اندازی کنیم.

مسئول موکب آوج افزود: در سال ۹۵ ما در شهرستان آوج حدود ۱۱۰ هزار زائر را پذیرایی کردیم که غیرقابل انتظار بود چراکه اول در نظر داشتیم فقط به منظور آب و چای این موکب راه‌اندازی شود اما بعد از ۳ روز مردم این شهرستان با اخلاص پای کار آمدند و با غذاهای گرم بهترین پذیرایی را از زائرین انجام دادند.

وی بیان کرد: در همان سال ۹۵ موکب آبگرم هم راه‌اندازی شد اما توان مالی مردم آبگرم نسبت به آوج ضعیف‌تر بود با این وجود خوشبختانه مردم وارد صحنه شدند و بهترین پذیرایی را از زائرین داشتند چه بسا که اگر موکب آبگرم وجود نداشت توانایی اداره موکب آوج را پیدا نمی‌کردیم و موکب آبگرم کمک حال موکب آوج در زمان پذیرایی بود که در همان سال یک سوم از پذیرایی از زائرین را برعهده داشت.

افتخاری ابراز کرد: باتوجه به اینکه میزان زائرین هر ساله روبرو افزایش است ما سال گذشته ۱۵۰ هزار زائر را در موکب آوج پذیرایی کردیم و در شهرستان آوج  از ظرفیت مساجد و تکیه‌ها برای اسکان زائرین استفاده می‌کنیم به ویژه در زمان برگشت که مردم نیازمند اسکان هستند که امسال طی رای‌زنی‌هایی که در این خصوص با شهرستان رزن داشتیم بنا شد تا میزانی از زائرین را جهت اسکان پوشش دهند.

وی بیان کرد: علاوه بر پذیرایی و اسکان؛ برنامه‌هایی نظیر برگزاری نماز جماعت اول وقت، زیارت عاشورا، تبلیغات فرهنگی توسط مبلغین برای زائرین و عزاداری به ویژه زمانی که زائرین خارجی از کشورهای ترکیه و آذربایجان حضور دارند در محل موکب اجرا می‌شود.

مسئول موکب آوج ادامه داد: همچنین مسائل بهداشتی و درمانی توسط تیم پزشکی که در موکب آوج مستقر هستند، انجام می‌گیرد و سال گذشته موکب آوج طی هر شبانه روز در هر وعده غذایی ۵ هزار غذا بین زائرین توزیع می‌کرد که می‌توان گفت در هر شبانه روز با ۱۵ هزار وعده غذایی از زائرین پذیرایی شد.

افتخاری اضافه کرد: در موکب آوج آمادگی اسکان هزار زائر را داریم؛ در مسیر رفت به کربلا میزان کمی از زائرین با توجه به مسیر طولانی اسکان می‌شوند که بیشتر زائرین شمال کشور هستند اما در مسیر برگشت این حجم بیشتر خواهد شد.

مسئول موکب آوج گفت: مردم آوج بیشتر به صورت خدمات غیرنقدی در قالب محصولاتی که برداشت می‌کنند نظیر سیب زمینی، پیاز، میوه و نان به زائرین امام حسین(ع) خدمت می‌کنند که سال گذشته به مبلغ روزانه ۵ میلیون کمک مردمی بود.

وی در پایان گفت: زائرین خارجی که از مسیر موکب آوج عبور می‌کنند بیشتر از کشور آذربایجان و ترکیه هستند که می‌توان گفت در مجموع ۵ هزار زائر خارجی داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.