خراسان شمالی- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از ثبت ۷ هزار و ۸۹۳ واقعه ولادت طی شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۶ درصد کاهش همراه بوده است.

ثبت ۷ هزار و ۸۹۳ واقعه ولادت در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی نیا گفت: از مجموع موالید ثبت شده در استان تعداد ۴ هزار و ۸۸ پسر و ۳ هزار و ۸۰۵ دختر هستند.

وی افزود: با توجه به آمار تفکیکی موالید ثبت شده بر حسب جنس، نسبت جنسی در استان طی نیمه نخست سال ۱۰۷ حاصل می شود و این رقم بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

زاهدی نیا گفت: همچنین از کل موالید ثبت شده طی شش ماهه نخست سال جاری، ۴ هزار و ۷۹۷ واقعه شهری و ۳ هزار و ۹۶ واقعه روستایی است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به جمعیت میاندوره ای استان، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان، ۱۶.۸ در هزار است که این رقم نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

وی در ادامه بیان داشت، با توجه به گزارش ولادت های ثبت شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده به گروه سنی ۲۵-۲۹ سال با تعداد ۲ هزار و ۱۹۱ رویداد ولادت اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.