همدان _استاندار همدان گفت :اولویت نخست استان توجه به معیشت مردم با توجه به رونق تولید است.

اولویت نخست استان توجه به معیشت مردم
به گزارش قدس آنلاین سید سعید شاهرخیاستاندار همدان  ظهر پنجشنبه در نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، بیان کرد: اولویت نخست استان، اشتغال و توجه به معیشت با توجه به رونق تولید است.
شاهرخی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری جدید سرلوحه برنامه ریزی های استان قرار دارد، اظهار داشت: از این رو حرکتی هدفمند و بر مبنای نظر و دیدگاه کارشناسان مختلف در قالب سند توسعه سه ساله استان تدوین شد.
وی افزود: در این سند تمامی مزیت های استان به تفکیک شهرستان ها شناسایی شده و این ظرفیت ها تبدیل به طرح های عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: مصمم هستیم با اجرای این سند بخش عمده ای از احکام سند برنامه ششم توسعه کشور در این استان اجرایی شود. 
شاهرخی گفت: این سند میثاقی بین نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی است و در آن نقش و تکلیف دستگاه اجرایی استان و شهرستان ها به تفکیک مشخص است.
وی با بیان اینکه عمده توجه این سند به سرمایه گذاری است گفت: سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در همدان برنامه ریزی شده است که شامل آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و اعتبار و بودجه دولتی است.
استاندار همدان ادامه داد: بر این اساس مقرر شده با استفاده از این میزان سرمایه گذاری بتوان هر ساله ۲۰ هزار شغل جدید ایجاد کرد که سهم هر دستگاه در این زمینه مشخص است. 
شاهرخی بیان کرد: ۹۱۰ واحد صنعتی و معدنی در همدان وجود دارد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد فعال هستند همچنین از یک هزار و ۸۴۱ واحد کشاورزی این استان یک هزار و ۷۶۹ واحد با ظرفیت بالای ۶۰ درصد و ۲۸۰ واحد در حوزه میراث فرهنگی فعالیت دارند که این آمار علاوه بر ۲۸ هزار و ۸۱۵ واحد صنایع دستی موجود است. 
استاندار همدان گفت: ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی پرداخت شده همچنین از ابتدای امسال در حوزه های مختلف ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. 
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی استان برای سرمایه گذاری سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال، در ۶ ماهه سالجاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
شاهرخی افزود: در این چارچوب ۵۴۶ طرح در استان همدان به بخش خصوصی واگذار شد و واگذاری ۱۰۰ طرح نیز در دستور کار است که همدان از نظر ریالی رتبه اول واگذاری را دارد. 
وی افزود: در حوزه صرفه جویی آب، در برنامه ششم کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب کشاورزی در دستور کار است و از این رو در همدان از مسیر گسترش در سطح جلوگیری و به سمت ایجاد گلخانه رفتیم.
استاندار همدان بیان کرد: ایجاد سالانه ۷۰ هکتار گلخانه در استان پیش بینی شد و ایجاد گلخانه ها با سرعت خوبی پیش می رود و با اجرای این طرح ها ۱۳۳ میلیون لیتر آب صرفه جویی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.