نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: روسای دانشگاه‌ها تسهیلاتی را برای شرکت دانشجویان در مراسم پیاده روی اربعین در نظر بگیرند.

 دانشگاه‌ها فرصت حضور دانشجویان در   سفر اربعین  را فراهم کنند

به گزارش قدس انلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در دیدار با روسای دانشگاههای خراسان رضوی که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد افزود: این تسهیلات باید همانند زمان دفاع مقدس باشد که دانشجویان در زمان تحصیل می توانستند در جبهه ها هم حضور پیدا کنند و سپس با جبران غیبت خود و با تلاش و کوشش در زمان امتحانات، نمرات علمی لازم را به دست می آوردند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس برای ما نقطه عطف باورمندی به خدا بود که در یک تجربه مادی به لحاظ کمبود اسلحه و تجهیزات، این باورمندی به یقین رسید.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که دشمنان از ما بسیار می ترسند و حتی از حزب الله لبنان که از حواشی اقتدار ایران اسلامی است نیز هراس دارند.
آیت الله علم الهدی افزود: دشمنی دشمنان با ما جدی است زیرا سلطه گذشته آنها قطع شده است و اکنون نیز حیات خود را به خاطر مقاومت مردم ایران در خطر می بینند به همین دلیل از هر امکانی برای اعمال فشار به ملت ایران استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: نقطه اوج دفاع مقدس در مدیریت امکانات و منابع بود و اکنون مدیران نیز باید از این تجربه مقاومتی استفاده کنند در عین حال متاسفانه شاهد هستیم که با وجود بعضی امکانات به دلیل سو مدیریت، حقوق مردم به درستی رعایت نمی‌شود.

مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بهترین شرایط برای علم آموزی محیط همراه با آرامش روحی و فکری است و هر چیزی که اضظراب ایجاد کند شرایط علم آموزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.  
حجت الاسلام احمد ترابی افزود: کار مذهبی در دانشگاه ها باید متناسب با دانش و علم باشد و نباید به گونه ای رفتار شود که منجر به آزار و دلزدگی دیگران شود و روسای دانشگاه ها باید مراقبت کنند تا کارهای فرهنگی به گونه ای انجام شود که نتیجه منفی نداشته باشد.
وی ادامه داد: باید از ابزار هنر برای ایجاد نشاط، با رعایت مسائل اعتقادی و فرهنگ استفاده کرد.
او اضافه کرد: افرادی که کارهای فرهنگی در دانشگاه ها انجام می دهند باید مذهبی و انقلابی باشند به گونه ای که در تضاد با نظام قرار نگیرند همچنین لازم است دانش کار تخصصی در عرصه فرهنگ را نیز داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفند ماه امسال گفت: نشست هایی که تشکل های دانشجویی با این موضوع درخواست می کنند به شرط رعایت چهارچوب‌های نظام بعد از تائید هیات نظارت برگزار می شود.  
دکتر محمدرضا دارابی محبوب افزود: گاهی اخبار خلاف واقع به دیگران منعکس می شود تا جلوی برگزاری این جلسات گرفته شود بنابراین نباید تحت تاثیر فعالیت ها و تعاملات برون دانشگاهی برای فشار به دانشگاه ها قرار گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.