همدان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: بر اساس دستور العمل کشوری و هماهنگی ستاد اربعین کشور، همدان نقطه تجمیع و توزیع انتقال و جابه‌جایی برگشت زائران ۵ استان کشور از عراق تعیین شده است.

  همدان آماده میزبانی و انتقال زائران اربعین است
 به گزارش قدس آنلاین، مصطفی پناهنده ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسب بیان نحوه آمادگی همدان برای اجرای این طرح اظهار کرد: در ورودی شهر همدان از سمت جاده کرمانشاه فضایی برای توقف موقت اتوبوس‌هایی که از مرزهای مهران و خسروی برمی گردند  آماده سازی شده است. 
 وی افزود: در این مکان همه امکانات مورد نیاز توقف و جابه‌جایی زائران بعد از برگشت از مراسم اربعین در عراق مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه و استراحت موقت پیش بینی شده است و خدمات فنی نیز به اتوبوس‌هایی که زائران را به شهرهایشان باز می‌گرداند در پایانه انقلاب همدان ارایه خواهد شد.
 پناهنده با تاکید بر این که  پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳میلیون زائر برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند ادامه داد: در کشور ۱۲ هزار اتوبوس در ناوگان خدمات کشوری حمل مسافر فعال است که از این تعداد حدود ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال و جابه‌جایی زائران اختصاص داده شده است و بازگشت ۲ مرحله ای است یک مرحله زائران از مرزهای به همدان منتقل و سپس از این اینجا به استان‌هایی که همدان معین آنهاست منتقل می‌شوند.
 وی استان‌های که همدان به آنها خدمات اتوبوسی ارایه خواهد کرد را سمنان، زنجان، خراسان‌های رضوی، جنوبی و شمالی نام برد، افزود: تاکنون یک میلون و ۳۰۰ هزار برای سفر به عراق در سامانه سما ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر مربوط به استان همدان است که البته این خارح از تعداد زواری است که با خودروی شخصی به این سفر معنوی عازم می‌شوند. 
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: از هم‌استانی‌ ها تقاضا  داریم، در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهرماه که پیک عزیمت زائران به عراق است از سفر غیر ضروری اجتناب کنند یا برای سفر از مینی‌بوس‌ها و سواری های موجود در ناوگان استفاده کنند چرا که در این بازه زمانی اولویت حمل مسافری ناوگان اتوبوسی استان با زائران اربعین است که از مرز در حال بازگشت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.