خراسان شمالی- رییس شورای شهر بجنورد گفت: بی شک یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار هر منطقه فرهنگ کتابخوانی است.

یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار هر منطقه فرهنگ کتابخوانی است
مهدی محمدی در بازدید از یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب  و امام جمعه بجنورد به منظور در اختیار دادن محل نمایشگاه و برگزاری این رویداد مهم اظهار داشت: یکی از بزرگترین اقدامات فرهنگی ترویج کتاب و کتابخوانی و افزایش سطح آگاهی در بین مردم است.
وی  با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی حداکثر استفاده  را ببریم و فرهنگ مطالعه را گسترش دهیم، افزود: امروز متاسفانه جوانان و نوجوانان ما به سمت فضاهای مجازی رفته اند که باید با برگزاری این چنین نمایشگاه هایی، زمینه ای فراهم کنیم تا به سمت و سوی مطالعه کتاب سوق داده شوند.
وی در خصوص محل برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی نیز گفت: محل برگزاری این نمایشگاه به منظور دسترسی راحت برای علاقمندان در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر است و این موضوع باعث استقبال شهروندان و علاقمندان زیادی از این نمایشگاه شده است.
وی تنوع کتاب های عرضه شده در نمایشگاه،  دسترسی راحت به کتاب ها، مکان نمایشگاه و حضور ناشران فعال سراسر کشور را از مزیت های یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب خراسان شمالی نام برد. 
محمدی، در خاتمه با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های کتاب و برنامه هایی از این دست موجب ارتقاع فرهنگ مطالعه و افزایش دانش و آگاهی افراد می شود بر تداوم اینگونه نمایشگاه ها در استان تاکید کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.