امام جمعه مشهدمقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس برای ما بنیان مقاومت و دفاع و راهبرد آموزشی ایجاد کرد؛ بعد از سه نسل یک تابلوی بسیار شفافی از رزمنده دفاع مقدس می‌بینید که شهید حججی است و نسخه جامع و کاملی از رزمنده هشت سال دفاع مقدس است.

دفاع مقدس سراسر «راهبرد مقاومت و عزت» است؛ شهید حججی نسخه کاملی از رزمنده دفاع مقدس است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا، غافل نبودن در زندگی است؛ جریان تقوا با یک اراده عمدی جدی مورد اجرا قرار نمی‌گیرد و نیاز به زمینه‌هایی دارد که اراده برحسب آنها شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خیلی از افراد هستند که تصمیم می‌گیرند معصیت صورت ندهند اما نمی‌توانند گناه را ترک کنند زیرا زمینه تقوا در آنها نیست. یکی از مسائلی که تقوا را در انسان از بین می‌برد مسئله غفلت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، سالروز شروع جنگ تحمیلی جشن گرفته می‌شود گفت: هشت سال دفاع مقدس برای ما بنیان مقاومت و دفاع و راهبرد آموزشی ایجاد کرد؛ بعد از سه نسل یک تابلوی بسیار شفافی از رزمنده دفاع مقدس می‌بینید که شهید حججی است و نسخه جامع و کاملی از رزمنده هشت سال دفاع مقدس است.

علم‌الهدی افزود: دفاع مقدس برای ما یک راهبرد مقاومت و عزت به ویژه برای نسل جدید است؛ شما برادر غیور نیروی انتظامی وقتی سالروز دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس را مردم شاهد هستند، می‌خواهند نمایه آن رزمنده راهبردساز هشت سال دفاع مقدس را در ایثارگری و فداکاری و از خودگذشتگی و دلیرمردی شما ایثارگر شاهد باشند.

وی با اشاره به اینکه عزیزان نیروی انتظامی وارث رزمندگان دفاع مقدس هستند اظهار داشت: این موقعیت خود را باید در عرصه مسئولیت و کاری حتما احساس کنید؛ مردم ما هم باید به شما به همین چشم نگاه کنند؛ یعنی به چشم هشت سال دفاع مقدس؛ خوشبختانه پیرو مکتبی هستیم که سراپای این مکتب در طی بیش از هزار سال مالامال از راهبرد مقاومت است.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا(ع) طلیعه این مقاومت است بیان کرد: امروز روز شهادت جانگذار حضرت رقیه(س) است؛ بخشی از برنامه انقلاب کربلا مبتنی بر ایشان است؛ در جریان کربلا مصیبت که می‌خوانند صرفا به آن توجه کرده اما از بیان بسیاری از واقعیت‌ها غفلت می‌کنیم و تحلیل لازم نیز بعضا ارائه نمی‌شود.

علم‌الهدی تاکید کرد: مصائب را عنوان می‌کنیم و صرفا بر نقطه عاطفی تکیه می‌کنیم اما تحلیل ارائه نمی‌کنیم؛ امروز بعد از ۱۴۰۰ سال ما دنباله رو این بزرگواران هستیم و تمام اینها واقعیت و راهبردساز است. راهپیمایی اربعین امسال با توجه به تسهیلات بیشتری که فراهم شده جوانان ما سعی کنند در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی افزود: جمعیت امسال بیش از همه سال خواهد بود و موکب‌ها نیز باید افزایش یابد و به آنها کمک شود؛ شمایی که نذر امام حسین(ع) و نذر اطعام دارید این نذورات خود را بهترین مورد مصرفش ستاد بازسازی عتبات است که به موکب‌ها برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.