مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد اما روز پنجشنبه به دلیل مشکلات به وقوع پیوسته در بغداد با تصمیم طرف عراقی باری دیگر مسدود شد.

رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی ادامه دارد/حوادث بغداد عامل انسداد مرز

قدس آنلاین- گروه استان ها: مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و لذا یکی از معبر های مورد استقبال زائران است.

در همین  رابطه دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: مرز رسمی خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور باز است و زائران می‌توانند از این مرز برای ورود به کشور استفاده کنند.

مسعود بهرام‌نژاد با بیان اینکه مرز رسمی خسروی برای تردد انفرادی اتباع بیگانه و مسافران عراقی باز است افزود: همچنین مبادلات تجاری نیز از این مرز رسمی همچنان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ما زائری که در مرز حضور داشته باشد نداریم و تعدادی زائر صبح پنجشنبه مراجعه کردند که به آن‌ها توصیه شد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند و عده‌ای نیز به سمت مراکز اسکان هدایت شدند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه گفت: سلامت و امنیت زائران برای ما مهم‌ترین مسئله است از این رو با توجه به شرایط بغداد به صورت موقت عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی انجام نمی‌شود و این حالت موقت است.

بهرام نژاد، از انجام تمهیدات نیروهای امنیتی عراق برای ایجاد مسیر کنارگذر بغداد در راستای از سرگیری تردد زائران از مرز رسمی خسروی خبر داد و گفت: ما منتظر اعلام طرف عراقی هستیم و به زودی شاهد باز شدن دوباره مسیر خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی خواهیم بود.

تلاش برای بازگشایی

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: مرز رسمی خسروی روز جمعه برای تردد زائران کشورمان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق بازگشایی می‌شود.

مسعود بهرام‌نژاد با بیان اینکه با همکاری مسوولان عراقی مسیر جایگزین برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) تعیین شده است افزود: به دلیل مشکلات داخلی عراق و به درخواست مسوولان این کشور مرز خسروی روز پنجشنبه به صورت موقت بسته شد اما برای تردد انفرادی اتباع بیگانه و مسافران عراقی باز بود و همچنین مبادلات تجاری نیز از این مرز رسمی همچنان انجام می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.