قزوین_ مسئول موکب شهدای حسینی گفت: اگر امکانات بیشتری برای خدمت رسانی در مسیر کربلا فراهم شود از نظر نیروی انسانی تامین هستیم.

روزانه ۱۵۰۰ زائر اربعین پذیرایی می‌شوند/ ارائه خدمات امانتداری به زوار

رامین جلیله‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: سه سال پیش با سازمان حج و زیارت قزوین به صورت مشترک موکبی به نام شهدای منا تاسیس کردیم اما از سال ۱۳۹۶ در قالب موکبی مستقل با نام شهدای حسینی با همکاری جوانان محله راه‌آهن قزوین شروع به خدمت رسانی در مسیر پیاده‌روی کربلا کردیم.

وی افزود: سال گذشته در کربلا پشت مقام امام زمان(عج) داخل حرم موکب داشتیم که روزانه به میزان ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر از زئران امام حسین(ع) اسکان و پذیرایی صورت می‌گرفت.

مسئول موکب شهدای حسینی در کربلا ادامه داد: امسال با پیش بینی‌های صورت گرفته تصمیم داریم که موکب شهدای حسینی در هر وعده روزانه به میزان ۱۵۰۰ نفر از زائران حسینی پذیرایی کند.

این خادم حسینی گفت: زائران حسینی از نظر غذا و مواد خوراکی تامین هستند اما برای جای خواب مشکل دارند که در موکب ما با امکانات مناسبی از جمله انتظامات، محل نگهداری چمدان و اشیاء قیمتی و امانتداری فراهم شده است.

وی عنوان کرد: ما در سال‌های گذشته که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتیم و اشیاء قیمتی همراه خود داشتیم، حمل آن‌ها کار دشواری بود که موکب شهدای حسینی امسال خدماتی از جمله نگهداری وسایل قیمتی و امانتداری را فراهم کرده که زائرین پس از تحویل دادن وسایل خود نیز کارتی را دریافت می‌کنند که با خیال آسوده می‌توانند به زیارت بروند و نگران اشیاء خود نباشند و پس از زیارت برای دریافت امانات خود به موکب مراجعه کنند.

جلیله‌وند خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ موکب ما برای اسکان زائرین محدودیت ۳ روزه عنوان می‌کرد اما سال پیش چنین موردی نبوده و امسال هم محدودیتی وجود ندارد.

مسئول موکب شهدای حسینی در کربلا گفت: فعالیت‌های فرهنگی از جمله نماز جماعت، روضه خوانی و برگزاری زیارت عاشورا انجام خواهد شد و اگر امکانات بیشتری برای خدمت رسانی در مسیر کربلا فراهم شود نیز از نظر نیروی انسانی تامین هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.