فرمانده انتظامی خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون روزانه، بیش از ۱۷ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس داشته‌ایم، البته در برخی از روزهای تابستان که حضور زائران افزایش داشته تا ۲۲ هزار تماس روزانه هم ثبت شده است.

روزانه به‌طور متوسط ۱۷ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی گرفته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدکاظم تقوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر برگزار شد، گفت: از آنجا که بارها در ملاقات فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر انقلاب، مورد عنایت خاص ایشان بوده‌ایم وظیفه ما در عرصه ماموریت‌ها سنگین‌تر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های هدایتی نیروی انتظامی، ابراز کرد: نیروی انتظامی خط مشی و برنامه‌ها را بر اساس تدابیر رهبر انقلاب قرار داده تا بتوانیم نیروی امین و هوشمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راه شهادت در همه عرصه‌ها در نیرو انتظامی باز است، افزود: مرزبانان ما در کنار مرزهای مشترک با افغانستان که بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر است، مرزهای امنی را ایجاد کرده‌اند و چنانچه رشادت‌ها و ایثار این نیروها نبود قطعا امنیت مرزهای ما و شهرهای ما شکل دیگری داشت.

امنیت ایران مثال زدنی است

تقوی با بیان اینکه امنیت ما از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها مثال زدنی است، ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد انتقال عوامل تروریستی جهان به کنار مرزهای جمهوری اسلامی بودیم در این جا بود که معنای حضور موثر، سد محکمی برای جلوگیری از شرارت، ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران شد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به حضور ۵ هزار حافظ و قاری در میان کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی، ابراز کرد: در عرصه بصیرت خانواده‌هایی پایبند به اصول انقلاب این ماموریت را برعهده دارند و مفتخریم به داشتن چنین سربازانی که بصیر، مومن و انقلابی هستند.

۱۷ هزار تماس از ابتدای سال تاکنون با مرکز فوریت‌های پلیسی

وی با اشاره به افزایش دو برابری تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی، اظهار کرد: روزانه به طور متوسط از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱۷ هزار تماس داشته‌ایم، البته در برخی از روزهای تابستان که حضور زائران افزایش داشته تا ۲۲ هزار تماس روزانه ثبت شده که برای نزدیک به ۶۰ درصد تماس‌ها باید ماموریت صورت می‌گرفت.

تقوی استفاده از تکنولوژی با ابتکار نیروهای پلیس را از راه‌های ساده کردن خدمت به مردم دانست و عنوان کرد: وقتی از دورترین نقطه استان با مرکز کنترل فرماندهی تماس می‌گیرند یکی از مزیت‌های ما است، در زمانی که بعضی از فرصت‌ها کم است بستر رشد تکنولوژی در نیروی انتظامی بسیار مناسب است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به حضور ۱۵ هزار جوان آماده به خدمت در استان، یادآورشد: با استفاده از این تعداد سرباز آماده خدمت می‌توان ظرفیت نیروهای مسلح را افزایش داد به همین دلیل تقاضامندم جوانان در مقابل تعهد مذهبی و ملی به خدمت درآیند و از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی با اشاره به افزایش سطح خدماتی نیروی انتظامی، متذکرشد: روزانه ۸ هزار نفر به مراکز گذرنامه ما وارد شده‌اند و خدمات گذرنامه‌ای گرفتند، در چند ماه گذشته صف‌هایی بود امروز با خدمت‌های شبانه روزی از زمان انتظار مراجعه کنندگان از ساعت‌ها به دقیقه تبدیل شده و ما نگران ارائه خدمت نیستیم.

افزایش ۱۴ درصدی سطح کیفی امنیت در مرزهای زمینی و هوایی استان

تقوی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی سطح کیفی امنیت در مرزهای زمینی و هوایی خراسان رضوی، عنوان کرد: بیش از سه میلیون نفر از مرزهای خراسان وارد کشور شده‌اند که بیش از ۶۰ درصد زمینی و ۴۰درصد هوایی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان رصوی با بیان اینکه در مدت زمان کوتاهی فقط ۳۵ باند مواد مخدر منهدم شده است، یادآورشد: سربازان شما در هیچ نقطه‌ای از استان نقطه امنی را برای توزیع کنندگان مواد مخدر نخواهند گذاشت تا مردم دغدغه‌ مواد مخدر نداشته باشند.

روزانه ۷۰۰ نفر در راه‌های خراسان رضوی دچار سانحه رانندگی می‌شوند

وی نگرانی پلیس را آسیب‌های اجتماعی ناشی از حوادث جاده‌ای و شهری دانست و ابراز کرد: برای خراسان زیبنده نیست ۷۰۰ نفر در راه و معادل همین در شهرها دچار سانحه شوند، چراکه با  اندکی رعایت مقررات می‌شود این آمار را از بین برد.

تقوی با اشاره به صدور ۱۷۰ هزار گواهینامه در سال جاری، تصریح کرد: این موضوع جای خوشحالی دارد، اما تامل و نظارت خانواده‌ها را هم می‌طلبد.

وی افزود: در برخورد با معتادین همه مسؤولین تمام تلاش خود را گذاشته‌اند، اما این موضوع نیازمند ایجاد ظرفیت برای جمع آوری است؛ همچنین مقرر شده تا قبل از پایان سال جمع‌آوری معتادین متجاهر به ۶۵۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به طراحی سیستم ناظر و بهره مندی از ۴ هزار نیروی آموزش دیده، ابراز کرد: با حمایت مسؤولین و ائمه جمعه در خراسان رضوی بیش از ۴ هزار نفر چشم‌های ما شده‌اند تا در با برخوردهای کشف حجاب در خودروها با پلیس همکاری کنند.

تقوی یادآورشد: در عرصه مسائل اجتماعی نگرانی‌هایی در خصوص نزاع‌ها وجود دارد ما همه مسلمانیم می‌شود این موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم و از بسیاری از نزاع‌ها جلوگیری شود آیا مراجعه به قانون بهتر نخواهد بود؟ امروز اکثر مراجعه‌های ما به کلانتری‌ها با انجام مشاوره‌های مستقر در کلانتری‌ها خاتمه می‌یابد و تعدا پرونده‌هایی که به این صورت خاتمه یافته، بیش از ۶۰ هزار پرونده است.

وی با اشاره به سامانه ۱۹۷ گفت: در ارتباطات مردم با ۱۹۷ بیش از ۸۵۰۰ مورد تقدیر و تشکر و ۴ هزار مورد پیشنهاد و انتقاده صورت گرفته، بنابراین  بازرسی بستر مناسبی برای ارتباط بین مردم و مسؤولین است و این ارتباط نباید قطع شود، چراکه در همه عرصه‌ها بدون مردم به مشکل خواهیم خورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.