ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بر مسئله بیکاری و توجه به‌‍اشتغال تاکید کردند و گفتند: دولتمردان به‌جای مذاکرات بی‌فایده با کشورهای اروپایی به تقویت اقتصاد وفرهنگ کشور بپردازند.

تقویت اشتغال و رونق تولید نسخه حل مشکلات کشور است

به‌گزارش قدس آنلاین ، نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد و ائمه جمعه بر  بر مسئله بیکاری و توجه به‌‍اشتغال تاکید کردند.

امام جمعه بردسکن: نیروی انتظامی مقتدرانه در کشور خدمت کرده است

حجت الاسلام علی اصغر امینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با عرض تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و نیز گرامیداشت هفته ناجا، اظهار کرد:نیروی انتظامی خالصانه در کشور و مرزهای این کشور خدمت می‌کند.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه این نیرو در طول دوران دفاع مقدس و در ماموریت‌های خود تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: پیشگیری از جرم و نیز پیگیری مجرمان مأموریت‌های پلیس است.

وی ابراز کرد: مردم باید با کمک به نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه کمک کنند.

امینی پلیس "هوشمند، امین مردم" را شعاری پرمعنا ذکر کرد و افزود: نیروی انتظامی در جهت تامین امنیت و قانون‌مداری در کشور به خوبی مأموریت خود را دنبال کرده است.

خطیب جمعه بردسکن ضمن تقدیر از فرماندهی انتظامی و دیگر سبزپوشان انتظامی به منویات رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری نظام در این سخنرانی تاکیداتی داشتند که باید سپاه در این راستا همچون گذشته و بیش از گذشته تلاش کند.

وی جوانگرایی در سپاه را از دیگر توصیه‌های رهبری برای این نهاد نام برد و افزود: فرمایشات رهبری مربوط به همه ارکان نظام و نیروهای نظامی و انتظامی است که باید با جوانگرایی در بدنه کاری خود اهتمام ورزند.

امینی محافظه کاری را در سپاه زیبنده این نهاد ندانست و اظهار کرد: باید با نگاه فرا مرزی خدمت خود را ادامه دهند.

امام جمعه بردسکن با اشاره به اینکه در کشور باید دولت، مجلس و قوه قضاییه در جهت پیشرفت کشور گام بردارند، اضافه کرد: تعامل این نیست که انتقادی نشود، بلکه انتقاد سازنده هم می‌تواند در جهت سازندگی کشور باشد.

وی روز ناشنوا و هفته سالمند را مورد اشاره قرار داد و با استمداد از همه خیرین برای کمک به این قشر،گفت:  ۳۸۰ نفر ناشنوا در شهرستان شناسایی شده است که تحت پوشش بهزیستی هستند، بنابراین با توجه به اینکه به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند کمک‌های دولت کفایت نمی‌کند و ضروری است از طریق خیرین کمک‌هایی برای این مجموعه به عمل آید.

امینی کمک به افراد سالمند را امری ضروری خواند و گفت: در مجموعه خیریه مهرگان بردسکن در حال حاضر ۵۴ سالمند خانم و آقا نگه داری می‌شوند که این مکان هم به کمک مستمر خیرین نیازمند است.

امام جمعه بردسکن در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه ایران امروز در مرزهای مختلف حضور دارد، گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که ایران آمادگی دارد که به کشورهایی که نیازمند هستند مشاوره نظامی دهد و در این خصوص هیچ ابایی نداریم.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای نظامی و انتظامی ما مجموعه خدماتی خود را فراتر از کشور قرار داده‌اند، گفت: این افتخار کشور ما است.

امام جمعه شهرستان تایباد:تقویت اشتغال ورونق تولید نسخه حل مشکلات کشوراست

حجت الاسلام  حسین ملکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تایباد که در محل مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار شد با بیان این مطلب که دولتمردان به‌جای مذاکرات بی‌فایده با کشورهای اروپایی به تقویت اقتصاد وفرهنگ کشور بپردازند، گفت: دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌جای مذاکرات بی‌فایده با کشورهای اروپایی، به توان داخلی بپردازند و به دنبال فرهنگ واقتصاد کشورباشند.

خطیب جمعه تایباد نسخه شفا بخش برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را تقویت اشتغال و رونق تولید دانست و ابراز کرد: تمام جبهه کفر به سرکردگی آمریکای جهانخوار در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیده است، چراکه ایران اسلامی نمی ‌خواهد زیر سلطه آمریکا و استکبار جهانی برود.

وی ادامه داد: آمریکای جهانخوار ایران پیشرفته را در زمینه‌های علمی، فرهنگی، صنعتی وهسته‌ای نمی‌خواهد و برای همین هرروز دست به توطئه‌ای جدید می‌زند.

ملکی با بیان توطئه‌های فرهنگی دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزود: امروز شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بدون گذرنامه وارد زندگی مردم شدند و با انواع توطئه‌ها به جنگ اقتصادی وفرهنگی با ایران اسلامی آمدند؛ تنها راه مبارزه با این جنگ نرم دشمن و حفظ استقلال تقویت بصیرت عاشورایی وفرهنگ فاطمی است.

امام جمعه شهرستان تایباد یکی از رموز مهم ایستادگی ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی را مقاومت خواند و تصریح کرد: دشمنان با ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی به جنگ با استقلال فکری و فرهنگی نظام آمده‌اند و عزت، عظمت، تقوا و ولایت مداری مردم را هدف قرار داده‌اند، اما امروز مقاومت جواب خوبی به استکبار جهانی داده است و دربهترین موقعیت است.

ملکی به بیان توطئه‌های مختلف دشمن علیه نظام اسلامی درطول 40سال گذشته پرداخت و افزود: دشمن با انواع ترفندها و توطئه‌ها به دنبال جمع کردن سفره انقلاب اسلامی است، ولی استکبار جهانی کور خوانده و هر روز مردم دنیا شاهد بالندگی ایران اسلامی است.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارکرد: بحمد الله با حضور مقتدرانه و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی درکشور امنیت کامل برقرار و ایران اسلامی جزیره امن خاورمیانه است.

خطیب نماز جمعه شهرستان تایباد یکی از مهمترین نیازهای شهرستان را رفع بیکاری خواند و اظهار کرد: از پتانسیل گمرک دوغارون برای رفع بیکاری درشهرستان باید بهره جست.

امام جمعه گناباد: چنانچه برخی حواشی نبود، سفر رئیس جمهور سفر موفق می‌شد

حجت الاسلام حسن صادقی امروز در خطبه‌های  نماز جمعه گناباد گفت: سفر رئیس جمهور محترم به نیویرک از چند جهت قابل بررسی است برخوردهای غیر انسانی غربی‌ها از جمله تعلل در صدور ویزا، بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی، ممانعت از عیادت بیمار ایرانی، فضا سازی‌های کاذب و دروغ در رابطه با ایران باوجود ادعای حقوق بشر و اطلاع رسانی آزاد یک روی سکه سفر رییس جمهور به نیویورک بود.

امام جمعه گناباد ادامه داد: اما جهت دوم بر خلاف خواست آمریکا اولا فضای ترافیک هیئت‌های مختلف خارجی برای ملاقات با رئیس جمهور، استفاده از فرصت مصاحبه با رسانه‌های آمریکا و بیان حقایق قابل قبول رئیس جمهور در نفی مذاکره و اگکه چنانچه برخی حواشی نبود، سفر موفقی می‌شد.

وی با اشاره پیروزی یمنی‌ها اداعلیه ال سعود، بیان کرد: عملیات پیروز مندانه «نصرمن الله» انصار الله یمن که موجب انهدام سه تیپ کامل و اسارت هزاران نفر و به غنیمت گرفتن صدها خودروی نظامی و زرهی سعودی بود اقتدار انصار الله را به دنیا ثابت کرد.

صادقی ادامه داد: امید است رژیم سعودی به جای تکیه کردن به آمریکا و به جای متهم کردن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، پی به اقتدار انصار الله ببرد و بداند در صورت ادامه کشتارِ این مردم بی‌گناه تیشه به ریشه خود می‌زند و مردم یمن با تاسی به سید الشهدا ء شعار «هیات منا الذله» را برگزیده و چنین ملتی هیچگاه زیر بار ظلم یزیدیان زمان نرفته و نخواهند رفت.

خطیب جمعه گناباد در خصوص مناسبت‌های هفته گفت: یکی از مسئولیت‌های نیروی انتظامی مبارزه با سوداگران مرگ و کشف مواد مخدر است که هر کیلوی آن می‌تواند ده‌ها خانواده را متلاشی و بد بخت کند. به‌خصوص اینکه ما در همسایگی کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر قرار داریم و چنانچه این مبارزات نبود اکثریت جوانان ما را آلوده و گرفتار و از هستی ساقط می‌کردند.

وی عنوان کرد: طبق آمار، تولید مواد مخدر به بیش از ۷ هزار تن رسیده است و سوداگران مرگ آنها را مسلحانه وارد کشور می‌کنند.

صادقی بیان کرد: تاکنون نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر و برقراری امنیت ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم کرده است، بنابراین  از همشهریان عزیز درخواست می‌شود هم با پلیس خدمتگزار همکاری کنند و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی که بیشتر تصادف‌ها زائیده سبقت بی‌جا و سرعت زیاد، گردش به چپ و نبستن کمر بند ایمنی است، نظم و امنیت را رعایت کنند.

امام جمعه کاشمر: پیاده روی اربعین یک پدیده نادر در عصر حاضر است

حجت الاسلام سید کاظم طباطبای امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر با اشاره به حرکت میلیونی زائر حسینی در ایام اربعین به سمت کربلای معلی، گفت: پیاده روی اربعین به یک پدیره نادر و شگفت آوری در عصر حاضر تبدیل شده است.

امام جمعه کاشمر یادآور شد: اگرچه دشمنان و بدخواهان از این حرکت عظیم مردمی ناراحت هستند و تلاش می‌کنند با عدم پوشش خبری و رسانه‌ای این صحنه‌ها نبینند، اما خوشبختانه این حرکت مورد توجه محافل جهانی قرار گرفته است.

وی با تقدیر از اقدام و حرکت ابتکاری که چندسالی است در روز اربعین شاهد پیاده روی حرم تا حرم در کاشمر هستیم، ابراز کرد: افرادی که توفیق حضور در پیاده روی اربعین در کربلا را ندارند، این پیاده روی در شهرستان فرصت مغتنمی برای نشان دادن ارادات به خاندان اهل البیت است.

طباطبایی با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا، از تلاش‌ها و خدمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت تقدیر و خاطرنشان کرد: باید به فرموده مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی یک تصویر یار مهربان و مقتدر در ذهن مردم ترسیم شود به طوری که مردم در کنار نیروی انتظامی احساس آرامش و امنیت و خلافکاران با مشاهده آنان احساس ترس و وحشت کنند.

امام جمعه کاشمر همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه اشاره و عنوان کرد: اقتدار امروز سپاه در زمینه فناوری و پیشرفت‌های دفاعی که به‌دست آورده دشمن را فراری داده است.

وی با بیان اینکه سپاه و پاسداران در حقیقت لطف و عنایت خداوند به انقلاب است به طوری که کارهای این نهاد در عرصه اجتماعی و مردمی با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست، بیان کرد: این نهاد انقلابی از بدو تاسیس همواره محبوبیت و مقبولیت خودش را در بیت مردم حفظ کرده است.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.