بوشهر- فرمانده انتظامی بوشهر گفت: اعضای باند چهار نفره‌ای که با سند سازی در پروژه‌های دولتی استان اختلاس می‌کردند، دستگیر شدند.

اختلاسگران دستگاه های دولتی در بوشهر دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار خلیل واعظی افزود: پلیس از طریق تماس‌های مردمی مطلع شد در یک سازمان دولتی از طریق سندسازی و دستکاری در عدد و رقم‌های پروژه‌ها، بیت المال حیف و میل می‌شود.

وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان گروه مجرب از کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی در چند ماه تحقیقات میدانی و بررسی‌های تخصصی زاویه‌های پنهان این اقدام‌های مجرمانه را روشن کردند.

واعظی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی در ۲ شهر شمالی استان بوشهر گروهی متقلب با سند سازی، ثبت ارقام غیر واقعی هزینه‌کردها، تغییر در حجم خاکبرداری، خاک ریزی و فاصله محل خاک، حقوق بیت المال را به نفع خود تضییع کرده‌اند.

او افزود: در این مورد برخی از کارکنان خدوم و مسئولیت شناس شاغل در این پروژه‌ها که پس از اطلاع از اقدام مجرمانه مدیران پروژه، موضوع را از طریق حراست و مدیران ارشد این دستگاه اجرایی اطلاع رسانی کرده بودند، با تهدید به اخراج یا جابه جایی محل خدمت مجبور به سکوت می‌شدند.

واعظی بیان کرد: در بررسی اسناد و مدارک ۲ پروژه در یکی ۹۵۰ میلیون ریال و دیگری ۲.۵ میلیارد ریال اختلاس و جعل سند اثبات شده است.

وی یادآور شد: در این زمینه چهار نفر دستگیر شدند که یکی از دستگیر شدگان از کارکنان رسمی دولت و ۳ نفر دیگر از مهندسان ناظر و مشاوران پروژه‌های مرتبط با این اداره دولتی هستند. 

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود میزان اختلاس و تعداد متهمان این پرونده به ۲ تا ۳ برابر آنچه تاکنون اثبات شده است، افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.