۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 673018

سنندج- مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در ۶ ماه اول امسال ۵۰۵ هزار قطعه ماهی زینتی در این استان تولید شد که این تعداد شامل ۲۵ گونه مختلف است.

سنندج تولید کننده ماهی زینتی

به گزارش قدس آنلاین؛ حمید حسین‌پور اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیون قطعه ماهی زینتی در کردستان تولید می‌شود که با استفاده از این فرصت، ۳۳ نفر مشغول بکار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این ماهی های تولیدی صادر می شود، اضافه کرد: علاوه بر صادرات این محصول به سایر استان‌ها،  ۲۰ درصد آن نیز به خارج از کشور (عراق) صادر می‌شود.

حسین پور افزود: براساس پیش‌بینی‌ها با توجه به تعطیل شدن یکی از مراکز تولید ماهی زینتی در استان امسال شاهد کاهش تولید خواهیم بود بنابراین تولید یک میلیون و ۲۴۰ هزار قطعه ای سال قبل در سال جاری به همان یک میلیون قطعه ظرفیت اسمی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار مرکز تولید ماهیان زینتی در شهرستان‌های سقز، سنندج، کامیاران و دهگلان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: تولید ماهیان زینتی یکی از مهمترین حوزه‌های ایجاد اشتغال در کردستان و موجب ارز آوری برای کشور است.

حسین پور با اشاره به اینکه به ازای تولید هر ۳۰ هزار قطعه ماهی یک شغل ایجاد می‌شود، گفت: هم اکنون ۳۳ نفر به صورت مستقیم در این حوزه فعالیت داشته و مشغول بکار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.