کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری در مقطع سنی ۶ تا ۱۱ ساله در استان ۲ هزار و ۷۵۷ نفر ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: از نظر ما از این تعداد یک هزار و ۴۷ نفر بازمانده از تحصیل محسوب می‌شوند.

افزون بر یک هزار نفر در کرمانشاه از تحصیل بازماندند

به گزارش قدس آنلاین؛ مجید یزدان‌پناه در دوازدهمین کنفرانس حقوق کودک با حضور معاون وزیر دادگستری در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: ۱۷۷ هزار و ۲۷۸ دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ باید در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال ثبت‌نام می‌کردند که ثبت‌نام شده‌های ما ۱۷۴ هزار و ۵۲۱ نفر بودند یعنی ۹۸.۴۴ درصد از لازم التعلیم‌ها ثبت‌نام کردند و وضعیت استان نسبت به کشور بهتر و بالاتر است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵۷ نفر از افراد ۶ تا ۱۱ سال در سال تحصیلی جدید در استان در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: از نظر آموزش و پرورش این تعداد بازماندگان از تحصیل نیستند چرا که ۵۱۰ نفر از این گروه جمعیتی شناسایی شده‌اند و به شکل روشن و مستند ثابت شده که در استان کرمانشاه حضور ندارند و به سایر استان‌ها مهاجرت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد کلاس اول یا دوم را در آموزش و پرورش استان خوانده‌اند، گفت: این افراد به دلیل اشتغال والدین به استان‌های دیگر منتقل شدند که باید این ۵۱۰ نفر را از لیست استان خارج کنیم.

او با اعلام اینکه اکنون در مقطع سنی ۶ تا ۱۱ ساله در استان ۲ گروه شامل یک گروه یک هزار و ۴۷ نفره‌ شناسایی شده‌ و یک گروه یک هزار و ۲۰۰ نفره‌ شناسایی نشده‌ای داریم، افزود: مشخصات کامل این گروه یک هزار و ۲۰۰ نفره شناسایی نشده را در اختیار داریم اما نمی‌دانیم کجا سکونت دارند و از این رو نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط برای یافتن این افراد از طریق کد ملی آنها هستیم.

وی تاکید کرد که این گروه ۶ تا ۱۱ ساله باید در کلاس درس حضور پیدا کنند و لازم‌التعلیم هستند اما معلوم نیست کجا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.