مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: همزمان با هفته ایمنی و آتش‌نشانی، افتتاحیه رشته کار و دانش «آتش‌نشانی» برای نخستین‌بار در هنرستان پسرانه شهید خیامی مشهد و آغاز دور جدید فعالیت مهد کودک آتش‌نشانی با حضور جمعی از مسئولان آتش‌نشانی و آموزش‌وپرورش مشهد برگزار شد.

راه‌اندازی اولین هنرستان آتش‌نشانی مشهد
به گزارش قدس آنلاین ، امیر عزیزی در افتتاحیه این مراسم خاطرنشان کرد: ایجاد این رشته با توجه به نیاز جامعه و اهمیت مهارت‌آموزی و توسعه مبانی ایمنی با هدف بالابردن سطح آگاهی عموم مردم نسبت‌به حوادث پیرامونی، ایجاد شده که هم می‌توان افرادی را به‌عنوان آتش‌نشان در آینده به جامعه تحویل داد و هم به خوداشتغالی کمک کرد.

وی ضمن تقدیر از متولیان ایجاد رشته کار و دانش آتش‌نشانی از همکاری آموزش‌وپرورش در بسط و گسترش فرهنگ ایمنی در بین اقشار مختلف مردم به ‌ویژه اولیاء و دانش‌آموزان قدردانی کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: ویژگی های یک آتش‌نشان علاقه به مردم و نجات آن‌ها از خطرات‌، استقامت و توان بدنی بالا همراه با داشتن سلامت روانی‌، توانایی عکس‌العمل سریع و حفظ آرامش در شرایط خطرناک، شجاعت و خودانضباطی‌، دقت و ارتباطات خوب‌، مهارت کار تیمی و اعتماد به‌نفس بالا، داشتن ابتکار و توان تصمیم‌گیری در رویارویی با شرایط بسیار متغیر و مهارت‌های خوب عملی در استفاده از ابزار و تجهیزات است که امیدوارم تمامی هنرآموزان در این هنرستان بتوانند این ویژگی‌ها را کسب کنند و موجب توسعه فرهنگ ایمنی بین شهروندان شوند.

شایان ذکر است، اولین گروه دانش‌آموزان شامل ۳۲ نفر هستند که از طریق آزمون تئوری و عملی از بین 160 نفر متقاضی حائز رتبه برتر شده‌اند که طی یک دوره سه ساله، ۱۸۷۵ ساعت آموزش در حوزه دروس تخصصی آتش‌نشانی و دروس عمومی را فرامی‌گیرند که ۶۲۵ ساعت آن به صورت تئوری و بقیه به‎ صورت عملی خواهد بود.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.