معاون توسعه اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی گفت: سعی داریم بحث الگوی مصرف را در موکب امام رضا(ع) پیاده کنیم تا وعده‌های غذایی با کیفیت و کمیت مناسب و بدون مازاد تهیه شوند.

الگوی مصرف در موکب امام رضا(ع)/ غذای بدون مازاد تهیه می‌شود

به گزراش قدس آنلاین ؛ مسعود صباغیان، معاون توسعه اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی،  در ارتباط با جزئیات کاروان تدارکاتی اربعین حسینی، اظهار کرد: کاروانی که از اینجا اعزام می‌کنیم، حدود ۱۱ دستگاه تریلر و کامیون است که امکانات پشتیبانی موکبی با ظرفیت ۲ هزار نفر اسکان و پذیرایی ۱۰ هزار نفر در روز را فراهم می‌کند تا به عزیزانی که به کربلا عزیمت می‌کنند، خدمت‌رسانی شود. محل موکب امام رضا(ع) در خیابان میثم تمار شهر کربلا است.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما برای خدمات موکب امام رضا(ع) به گونه‌ای است که بتوانیم از زائرین پیاده به صورت کامل از جمله اسکان، حمام، لباسشویی، درمان و سه وعده غذایی و یک میان‌وعده، پذیرایی کنیم.

معاون توسعه اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی، در خصوص جزئیات پذیرایی موکب امام رضا(ع) تصریح کرد: پذیرایی ما شامل روزی ۴هزار نفر صبحانه، سه نوع غذا برای نهار ۳هزار نفر، ۳ هزار نفر شام و میان‌وعده برای ۴ هزار نفر می‌شود و همچنین روزی بالغ بر ۲۰هزار قرص نان توسط نانوایی صحرایی پخته می‌شود تا هم افراد حاضر در موکب امام رضا(ع) و هم دیگر موکب‌ها، از آن استفاده کنند.

صباغیان ادامه داد: کار ما از زمانی که زائر به کربلا برسد که معمولًا از ۲۲ مهر است، شروع شده و تا ۲۹ مهر، یعنی تا یک روز بعد از اربعین، ادامه دارد تا با جمع شدن موکب‌ عراقی‌ها، ایرانیان در کربلا معطل نباشند.

وی در خصوص هزینه جمع‌آوری شده برای کاروان تدارکات اربعین حسینی گفت: یک‌سری از هزینه‌ها، جزو هزینه‌های ثابت است که حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است اما هزینه‌های جاری نیز داریم که شامل آب، خورد و خوراک و ‌... است و حدود ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود. هیچ‌کدام از این مبالغ، مربوط به بودجه اداره اوقاف نیست و اداره اوقاف به عنوان موکب امام‌ رضا(ع) و بقاع متبرکه ورود پیدا کرده و طی فراخوانی که در سطح استان انجام شده است، از افرادی که متولی موقوفات هستند، هزینه‌هایی جمع و متمرکز شده و برای این موکب و کاروان، استفاده شده است.

معاون توسعه اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی در انتها بیان کرد: البته اصل کار ما فرهنگی است تا افراد بتوانند از فضا و مراسم مذهبی استفاده کنند و همچنین سعی داریم بحث الگوی مصرف را پیاده کنیم و با کفیت عالی و سالم و کمیت مناسب بدون مازاد، غذا را تهیه می‌کنیم تا اسراف صورت نگیرد.

منبع : مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.