خراسان جنوبی _حجت الاسلام‌معلمی امام جمعه بشرویه گفت :پیروزی نیروهای انقلابی در یمن گره خورده به پیروزی جبهه مقاومت در منطقه است

پیروزی نیروهای یمنی پیروزی جبهه مقاومت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛حجت الاسلام والمسلمین معلمی امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و بویژه نیروهای انتظامی ودر محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد؛در خطبه اول نماز به تشریح حکمت های نهج البلاغه پرداخت و گفت:مولا امیر المومنین علی (ع) به مسلمانان توصیه می کند در برابر مصائب و سختی ها صبور و شکیبا باشند چرا که مقاومت و تحمل سختی ها روحیه انسان را در جهت مثبت نگری به زندگی قوی تر می کند.

وی گفت :انسان‌مومن نباید مدام خود را ناتوان و ضعیف معرفی کند و سختی ها و مشکلات زندگی خود را برای دیگران بازگو کند ؛چراکه این صفت انسان را در مقابل تصمیم گیریهای زندگی خود ناتوان می کند.

امام جمعه بشرویه یاد آورشد:زندگی مسالمت آمیز همانند خیمه ای است که تمام عیوب انسان را می پوشاند و باید سعی کنیم با وفق و مدار کردن در زندگی اجتماعی بهترین و سالمترین تعاملات را با دیگر افراد جامعه داشته باشیم.

خطیب جمعه این هفته در خطبه دوم نماز سالروز شهادت کودک خردسال آقا اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به نقش تاثیر گذار شهادت بی بی حضرت رقیه خاتون(س) گفت :یکی از جریانات خاص و تاثیر گذار در رسوایی سلسله ناپاک اموی و یزیدیان شهادت طفل سه ساله اباعبدالله الحسین (ع)در شام بر اثر شکنجه های جسمی و روحی ظالمان حکومت یزید بود که بعد از واقعه عاشورا پایه های خلافت یزیدیان را به لرزه در آورد و امروزه این فرهنگ عاشورایی و همایش مذهبی که برای آن حضرت در سراسر جهان گرفته می شود حقانیت مکتب شیعه را بیشتر آشکار می کند.

حجه الاسلام معلمی به تشریح بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه هم اشاره ای داشت و گفت:امروزه نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی با اقتدار کامل از تمامیت ارضی این نظام دفاع می کنند و مقام‌معظم رهبری هم فرمودند من از فرزندانم در سپاه راضی هستم ولی قانع به برنامه ها نیستم که باید تلاشهای بیشتری صورت گیرد.

وی گفت :آنچه که در بیانات مقام‌معظم رهبری مشاهده شد و دغدغه معظم له هست ؛این است که متاسفانه برخی مسئولین در دستگاههای اجرایی کارها را به موقع انجام نمی دهند و سیاست وقت کشی را پیشه کرده اند که این رویه به پیشرفت های همه جانبه کشور صدمه می زند و انتظار این است که مسئولین کار امروز را به فردا نیندازند.

امام جمعه بشرویه هفته نیروی انتظامی را هم به محافظان حریم امنیت عمومی تبریک گفت و ضمن توضیح برخی از ماموریت های این نیرو گفت :نیروهای انتظامی امروز سربازان خط مقدم تامین امنیت و آرامش هستند و خدمت در این نهاد مقدس خدمت به اسلام و انقلاب است.

وی گفت :نیروهای جان برکف انتظامی سه ماموریت بسیار مهم از جمله آگاهی دادن به مردم برای شناخت آسیب های اجتماعی ؛پیشگیری از ترویج این آسیب ها و پیگیری مستمر برای برقراری نظم و امنیت عمومی را دارند که شکر خدا ایران اسلامی از اقتدار امنیتی بسیار بالایی هم در مرزها و هم در داخل شهرها برخوردار است و زحمات این عزیزان قابل تقدیر است.

حجه الاسلام‌معلمی در ادامه به عملیات موفقیت آمیز جبهه مقاومت در یمن هم اشاره ای کرد و گفت:عملیات "نصر من الله" نیروهای یمنی ضربات مهلکی را بر پیکره متجاوزان سعودی و هم‌پیمانانش وارد کرد و سه تیپ و دهها تانک نفر بر منهدم و نزدیک به دوهزار نفر از متجاوزین اسیر شدند که نتیجه گسترش جبهه مقاومت و ثمره خون مقدس مردم بیگناه یمن در منطقه است.

امام جمعه بشرویه با اشاره به مناسبت های پیش رو از جمله روز پست و روز کودک توجه به ارتباطات اجتماعی و تعامل جهانی وتربیت و تعلیم کودکان را براساس آموزه های دینی و کرامت انسانی مهم برشمرد.

وی به حماسه عظیم همایش جهانی اربعین هم اشاره داشت و گفت:حرکت پیاده روی اربعین حسینی امروزه به حرکت تاثیر گذار در تعامل ملت های جهان برای تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) تبدیل شده است و انشاءالله ازاین هم فراگیر تر خواهد شد و دشمنان بدانند که هرگز نخواهند توانست مسیر عشق مردم به فرهنگ عاشورا را عوض کنند.

/ انتهای پیام .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.