رسانه‌های هند نوشتند در چندین گور دسته جمعی در شمال جامو کشمیر 2900 جسد کشف شده است.

کشف گورهای دسته جمعی با 2900 جسد در جامو کشمیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آناتولی به نقل از روزنامه هندو، دادگاه بین المللی حقوق بشر و سازمان مردم نهاد «دادگاه عدالت در کشمیر» طی گزارشی اعلام کرد که در نتیجه تحقیقات در 55 روستای جامو کشمیر 2700 گور کشف و در این گورها 2900 جسد پیدا شده است.

سازمان‌های مذکور در این گزارش درخواست کردند تا کمیسیون ملی حقوق بشر هند و کمیسیون حقوق بشر جامو کشمیر نیز در این حادثه دخالت کنند.

در این گزارش آمده است که نتایج تحقیقات در قالب گزارشی به عمر عبدالله، رئیس سابق اداره ایالت جامو کشمیر که حدود دو ماه پیش این اداره توسط دولت هند لغو شده بود و مسئولان ذیربط دولت هند تحویل داده شده است.

آنگانا چاترجی، بنیانگزار سازمان مردم نهاد «دادگاه عدالت در کشمیر» درباره این موضوع گفت که 2373 گور از 2700 گور کشف شده بدون اسم است. در 154 گور دو جسد، در 23 گور نیز از 3 الی 17 جسد وجود داشت.

آنگانا چاترجی که زمانی استاد انسان‌شناسی اجتماعی و فرهنگی در «انستیوت مطالعات انتگرال کالیفرنیای آمریکا» بود، با درخواست آغاز تحقیقات مستقل و شفاف در باره این موضوع گفت که دولت هند نباید به این گزارش چشم پوشی کند و آن را به عنوان یک موضوع بسیار جدی ارزیابی کند.

- مسئله جامو و کشمیر

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون 3 جنگ در سال‌های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند.

از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

هر از گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری‌هایی میان نظامیان دو کشور روی می دهد. طرفین از سال 2003 تاکنون یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.